امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

افتتاح 6 شبکه انتخاباتی استان گلستان

مشاهده ۲۹۴
۱۴۰۲/۱۱/۰۹- ۱۲:۰۸

۶ شبکه تلویزیونی حوزه‌های انتخاباتی استان گلستان با حضور مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان و دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان در سالن همایش های صدا و سیمای گلستان فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مراسم مدیر کل صداوسیمای استان ضمن تبریک ماه رجب و دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: باتوجه به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات در ۱۱ اسفندماه امسال، در رسانه ملی یک حرکت جدید  و بی سابقه اتفاق افتاد و در سراسر کشور ۲۰۰ شبکه راه اندازی شد که سهم گلستان 6 شبکه است که امروز شاهد افتتاح رسمی آن از رسانه استانی بصورت زنده هستیم.
 رسول شکری نیا تاکید کرد: هر نامزد ورود به مجلس می‌تواند محتوای ۲۰ دقیقه‌ای را با ملاحظات ستاد انتخابات رسانه ملی تولید و به صداوسیما تحویل دهد که این محتوا حداقل 3 بار در شبانه روز در این شبکه‌ها تکرار می‌شود.

وی افزود: مردم استان می توانند از طریق جستجو در شبکه‌های دیجیتال این شبکه‌ها را از امروز تماشا کنند.
 در ادامه این مراسم عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه انتخابات مهمترین رویداد کشور در عرصه سیاست داخلی به شمار می‌رود ابراز امیدواری کرد: این شبکه‌ها زمینه ساز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اسفندماه شود.

فضائلی یکی از مهمترین تفاوتهای انقلاب اسلامی ایران را با سایر انقلاب‌های دنیا رجوع به نظر مردم دانست و افزود: حضرت امام از همان زمان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی خواستار همه پرسی و رجوع به آرای مردم بود و بر این اساس همه پرسی دوازده فروردین ۵۸ در کمترین فاصله با روزهای پیروزی انقلاب اسلامی‌برگزار شد این در حالی بود که قبل از انقلاب چیزی به نام انتخابات وجود نداشت و همان کسی که شاه اراده می‌کرد به عنوان نماینده مردم در مجلس معرفی می‌شد.

وی تاکید کرد: دستاورد بزرگ مردم سالاری باید توسط خود مردم و با مشارکت حداکثری در انتخابات حفظ شود و همه کسانی که در ایران زندگی می‌کنند با هر سلیقه و گرایشی می‌توانند از این حق برخوردار شوند.
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب افزود: دشمن به دنبال این است که در صورت پایین بودن میزان مشارکت در انتخابات فشار‌های بین المللی را بر کشور ما افزایش دهد و مشارکت بالای مردم خنثی کننده توطئه‌های دشمن خواهد بود و اکنون جبهه مقاومت در یمن، عراق، فلسطین، لبنان و سوریه به انتخابات ایران و مشارکت مردم امیدوارانه چشم دوخته است.

فضائلی ادامه داد: اگر داوطلبان عرصه رقابت انتخاباتی را به صحنه تصاحب قدرت تبدیل کنند مردم دلسرد می‌شوند و میزان مشارکت کاهش می یابد، اما اگر برای خدمتگزاری به میدان بیایند و با اخلاق مداری و پرهیز از سیاه نمایی وضعیت، احساس نا امیدی در بین مردم ایجاد نکنند مردم به آنان اعتماد می‌کنند.

در ادامه این مراسم نماینده ولی فقیه در گلستان با قدردانی از مسئولان به ویژه  مدیر کل صداوسیما در راه اندازی شبکه‌های انتخاباتی آن را اقدامی جالب توجه و در راستای برخورداری یکسان مردم و نامزد‌ها از ظرفیت‌ها دانست و از نامگذاری مناسب شبکه‌های شهرستانی ابراز خرسندی کرد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی تاکید کرد: راه اندازی این شبکه‌ها و تبلیغات نامزد‌ها از طریق آن به افزایش آگاهی مردم و انتخاب اصلح کمک می‌کند و انتخابات صحنه بسیار مهمی است و هر فرد در کشور هم حق و هم تکلیف دارد تا در این رویداد مهم مشارکت کند و مردم باید برای ترسیم آینده بهتر در امور مهم کشور مانند انتخابات حضور داشته باشند.

استاندار گلستان نیز در این مراسم رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری را ۴ راهبرد مهم ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای انتخابات برشمرد.

دکتر علی محمد زنگانه با بیان اینکه زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم است افزود: وجود نامزد‌ها از همه سلیقه‌ها و گرایش‌های مختلف در استان شرایط خوب رقابت را ایجاد کرده و زمینه مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم است.

وی به اجرای اصل عدالت انتخاباتی هم اشاره کرد و افزود: برای تحقق انتخابات رقابتی ظرفیت های بدیعی در قانون مشخص شده و هیئت های نظارت استانی با ریاست استاندار دستگاههای اجرایی را موظف می‌کند که ظرفیتهای عمومی خود مانند سالن‌ها و آمفی تئاترها را برای بهره مندی عادلانه نامزدها از امکان تبلیغات اعلام کنند.

استاندار گلستان ادامه داد: رسانه ملی هم بسترهای استفاده یکسان نامزدها از شبکه‌های تلویزیونی را با نگاه جهادی راه اندازی کرده است و در پلتفرم تلوبیون هم این امکان برای داوطلبان فراهم شده تا خود را معرفی کنند که جا دارد از تدابیر دکتر جبلی رئیس سازمان رسانه ملی و همکاران ایشان و مدیر کل و همکاران صدا و سیمای گلستان تشکر ویژه نمایم.

شبکه حوزه‌های انتخابی استان گلستان، گرگان و آق قلا هیرکان نام دارد و آبشاران نام شبکه حوزه انتخابیه آزادشهر و رامیان است و شبکه قابوس متعلق به گنبدکاووس، کبودوال برای علی آباد کتول، خلیج گرگان نام شبکه حوزه انتخابیه غرب گلستان و شهرستانهای کردکوی، بندرگز، گمیشان و بندر ترکمن و نگارستان هم نام شبکه انتخابیه مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه است.

این ۶ شبکه تلویزیونی به تعداد ۶ حوزه انتخابیه در استان گلستان است که همزمان با افتتاح دویست کانال تلویزیونی انتخاباتی در کشور فعالیت خود را آغاز کردند.

تصاویر

امتیاز شما