امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

آموزش سواد مالی به فرزندان

مشاهده ۱۱۰
۱۴۰۲/۱۱/۱۰- ۰۷:۴۲

برنامه «به توان زندگی» ۱۰ بهمن ماه با حضور کارشناسان به موضوع آموزش سواد مالی به فرزندان اختصاص خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، یکی از اولین تکنیک‌هایی که در آموزش سواد مالی به کودکان موثر است، دادن پول ماهیانه یا هفتگی به آن‌ها است. بعد از این که فرزند خود را با مفهوم کلی پول و اسکناس آشنا کردید، باید بودجه‌ای را در اختیار او قرار دهید تا آن را خرج کند. اجازه دهید برای پول توجیبی ماهیانه، خودش تصمیم‌گیری کند. این پول شخصی اوست، پس بگذارید خودش تصمیم بگیرد که چه چیزی را با چه قیمتی بخرد؛ البته در نظر داشته باشید که در رفتار با کودکان در سنین پایین‌تر، بد نیست بر نحوه خرج کردنشان نظارت داشته باشید؛ به این شکل الگوهای خرج کردن پول را بهتر یاد می‌گیرند. اگر پول ماهیانه را به‌درستی خرج کردند یا تا پایان ماه هنوز بخشی از آن را خرج نکرده بودند، هرازگاهی به آن‌ها پاداش دهید.

برنامه به توان زندگی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰:۰۰ روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز تقدیم مخاطبان فرهیخته رادیو اقتصاد می‌شود.

شبکه رادیویی اقتصاد از طریق گیرنده‌های دیجیتالی، رادیو نما، اپلیکیشن ایرانصدا و آدرس اینترنتی radioeqtesad.ir نیز قابل دریافت است.

همچنین علاقمندان می‌توانند از طریق شماره تماس ۲۲۶۵۲۵۲۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۳۶۳۷ با این برنامه و دیگر برنامه‌های رادیو اقتصاد در ارتباط باشند.

امتیاز شما