امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

پوشش زنده یادواره شهدای هلال احمر در حادثه تروریستی کرمان

مشاهده ۵۶
۱۴۰۲/۱۱/۱۱- ۰۷:۰۷

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان، دشمن را مایوس کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رضا فلاح در یادواره شهدای امدادگر حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدا گفت: شهید علیرضا سعادت‌ماهانی، داوطلب ۱۸ ساله هلال احمر استان از خادمین موکب‌های اربعین در دو سال اخیر  بود که کار برق‌کشی موکب‌ها را انجام می‌داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: شهیده مکرمه حسینی عاشق شهادت بود و به گفته‌ی مادرش وقتی اسم او برای خدمات‌دهی به زائران حاج قاسم درآمد، تا ۳ صبح نخوابید.

وی افزود: خانواده این شهدا همیشه دشمن را مایوس کردند و اولین صحبت این خانواده‌ها این بود رژیم کودک‌کش ما از شهادت نمی‌ترسیم و پیرو ولایت هستیم و شهدای خود را تقدیم نظام کردیم.

فلاح با بیان اینکه در کمتر از ۵ دقیقه برای عملیات امداد و نجات و انتقال پیکر شهدا و تخلیه منطقه توسط امدادگران و نجات‌گران خستگی ناپذیر هلال احمر با همکاری دستگاه‌های  امنیتی انتظامی در منطقه حضور یافتیم؛ تصریح کرد: ساعت ۱۹ همان شب همه امدادگران سر پُست‌های خود بودند و مسیر عبور و مرور زائرین به حالت اول برگشت.

وی ادامه داد: برخی از داوطلبان برای کمک به مجروحان به بیمارستان‌ها رفتند و علاوه بر آن ظرفیت هلال احمر را برای تغسیل پیکرهای شهدا آماده کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان خاطرنشان کرد: چهار سال از شهادت حاج قاسم می‌گذرد اما همه افتخار آفریدند.

 

امتیاز شما