امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه مستند «سیاره ما» را نشان می‌دهد

مشاهده ۲۲۱
۱۴۰۲/۱۱/۲۶- ۱۰:۳۱

مستند «سیاره ما» با گویندگی ۲ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند در گونه مستند حیات وحش محصول انگلیس در سال ۲۰۲۳ قرار است از شبکه مستند سیما پخش شود.
مدیر دوبله این مستند اکبر منانی است. علی منانی و اکبر منانی صداپیشه‌های این اثر بوده اند.

این مستند جذاب و دیدنی به تنوع گونه‌های جانوری در روی کره زمین، بر وسعت تنوع زیستگاه‌های سراسر جهان از سرزمین‌های قطبی دورافتاده و اقیانوس‌های عمیق رازآلود گرفته تا مناظر پهناور آفریقا و جنگل‌های متنوع آمریکای جنوبی می‌پردازد.

«سیاره ما» یک مجموعه مستند طبیعت و حیات وحش که بیشتر شبیه به یک اثر هنری است. کیفیت تصویربرداری بسیار بالاست. تصویرهای شگفت آور که مخاطب را خیره به خود نگه می دارد. جملات راوی مستند تاثیرگذار و حاوی اطلاعات ارزشمندی است، تصاویر زیبا و قاب های بی نظیر از شگفتی‌های طبیعت. تنوع حیوانات و زیستگاه‌های آنها، نمایش روابط عاطفی بینشان، همکاری تیمی آنها برای بقا بسیار دیدنی است. فیلمبرداری این مستند در 50 کشور مختلف جهان انجام شده، و گستردگی آن شامل زیستگاه‌های سراسر جهان از جمله یخچال های قطب شمال و جنوب، دریاها و اقیانوس ها، مناظر وسیع آفریقا و جنگل های متنوع آمریکای جنوبی متمرکز است. مخاطب با تماشای این برنامه اطلاعات زیادی از دنیای حیوانات و زیستگاه‌های آنها به دست می آورد و توجه بیشتری به تاثیرات انسان بر محیط زیست خواهد کرد. در عین حال با تلاش انسان‌ها مناطق محافظت شده بسیاری هم وجود دارد که سعی در احیای دوباره زندگی و ادامه حیات گونه‌های مختلف حیوانات را دارند. مستند حس امیدواری به حفظ و بقا حیات وحش و طبیعت را به مخاطب داده و او را به همیاری دعوت می‌کند. در سایت IMDB این برنامه جایگاه دوازدهمین برنامه مستند پرطرفدار در دنیا را دارد. برنامه همچنین برنده و نامزد جوایز بی شمار از جمله چندین جایزه امی و بفتا برای بهترین برنامه مستند و ... شده است.

واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص (مشخص شدن شبکه ی پخش کننده)، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه‌ی مستند، برای مخاطبان پخش شود.

امتیاز شما