امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ضرورت آموزش مهارت برای مقرری بگیران بیمه بیکاری

مشاهده ۹۷
۱۴۰۲/۱۲/۱۳- ۱۰:۴۸

معاون اداره کل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی، در گفت و گو با رادیو ایران به تشریح ضرورت آموزش مهارت برای مقرری بگیران بیمه بیکاری پرداخت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمد بایندریان، در گفت و گو با برنامه «نمودار» رادیو ایران گفت: بیمه بیکاری به عنوان یکی از حمایت‌های تأمین اجتماعی است و این سازمان مکلف است با دریافت حق بیمه مقرر، به‌ بیمه‌شدگانی که طبق مقررات این قانون به بیمه شده‌ای که بدون میل و اراده بیکار شده و آماده کار است پرداخت شود. مدت زمان دریافت بیمه بیکاری، از 36ماه برای افراد مجرد و 50ماه برای بیمه‌شده‌های متأهل و متکفل بیشتر نیست.

وی ادامه داد: وزارت کار، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بر سر الزام مقرری بگیران بیکاری به آموزش مهارتی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اجرای ماده ۹قانون بیمه بیکاری به توافق رسیدند.

 معاون اداره کل امور بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز بر اساس این تفاهم‌نامه متعهد شده است ضمن اجرای دوره‌های آموزشی متناسب با نیازهای بازار کار هر منطقه و تقاضای کارفرمایان، فهرست مقرری‌بگیرانی را که از ثبت‌نام و شرکت در دوره‌های آموزشی امتناع می‌کنند یا این دوره‌ها را ترک می‌کنند، در پایان هر ماه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی ارسال کنند.

 بایندریان تاکید کرد: ما باید با توجه به کمبود نیروی کار، ایجاد انگیزه کنیم که نیروی کار بعد از پایان مقرری بیمه بیکاری، مجدد به واحد کاری بازگردد.

 وی در پایان افزود: به موجب این تفاهم‌نامه ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ملزم شده‌اند مقرری‌بگیران بیمه بیکاری را که حداقل 6 ماه از مدت دریافت مقرری بیکاری آنان باقی مانده است، بر اساس سن، جنس، رشته تحصیلی، مهارت و شغل قبلی طبقه‌بندی کرده و متناسب با نیاز بازار کار منطقه و تقاضای کارفرمایان برای نیروی کار، برای گذراندن آموزش‌های مهارتی به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی کنند.

 گفتنی است «نمودار» به تهیه کنندگی سیما پاتیمار و اجرای زهرا رحیمی این هفته از شنبه تا چهارشنبه ساعت 10:20 از رادیو ایران پخش می‌شود.


امتیاز شما