امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک صداوسیمای استان سمنان در ماه مبارک رمضان برای میهمانان خدا

مشاهده ۲۱۳
۱۴۰۲/۱۲/۲۰- ۰۸:۴۸

صداوسیمای استان سمنان در ایام ضیافت الله با تدارک ویژه برنامه‌هایی در هنگام افطار و سحر با مردم خدا جو و روزه دار استان همراه خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صدای این مرکز برای هنگام افطار ویژه برنامه زنده" ماه من سلام" را از ساعت 17 تا دقایقی بعد از اذان مغرب به روی آنتن خواهد برد.

مباحث پزشکی و رعایت نکات مهم در هنگام روزه داری، بحث کارشناسی در خصوص موضوع برنامه، تلفن‌ها و پیامک های مخاطبان، سرود و تصنیف های مناسب، احکام مربوط به ماه مبارک و مسایل مبتلا به ، "حکایت ها و روایت هایی با مضامین اخلاقی و تربیتی در حوزه دین و اجتماع ، قطعاتی کوتاه از کلام بزرگان دین،  آشنایی با آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف استا ن از آیتم های ویژه برنامه افطار صدای استان سمنان می‌باشندکه به تهیه کنندگی فهمیه ملکدار و گویندگی محمد اکبری از رادیو سمنان پخش می‌شود.

" زیر باران" عنوان ویژه برنامه سحر گاهی صدای استان سمنان  به تهیه کنندگی علی زیاری و گویندگی محمدرضا خطیبی است که در سحر گاهان ماه مبارک رمضان بصورت زنده از ساعت 3:30 الی5 با آیتم های زیر پخش خواهد شد.

بحث کارشناسی، ارائه مطالب علمی و عرفانی، گزارش هایی از مناطق مختلف شهری و روستایی، سخنانی از بزرگان دین، شرح دعاهایی ازمفاتیح الجنان و شرح دعای سحر، تلفن‌های شنوندگان و پخش دعای سحر نیز از بخش های"زیر باران" رادیو می‌باشد.

همچنین ترتیل خوانی در هر روز از ماه مبارک  رمضان در ساعت 5 صبح و عصر ها در ساعت 15 ، برنامه ای با عنوان " کیمیای سعادت" هر شب ساعت 23:30 ، میان برنامه ای با عنوان" گفت نیوش" هر شب ساعت 23 با موضوع حکمت های نهج البلاغه" و مسابقه قرآنی "بشارت" هر روز ساعت 12:30 و سی قسمت سریال نمایش رادیویی هر شب ساعت 22:30،  از رادیو سمنان تقدیم حضور شنوندگان هم استانی خواهد شد.

 این گزارش حاکی است سیمای استان سمنان نیز با ویژه برنامه زنده افطار بنام "ماه خوب من" به تهیه کنندگی حسین بالویی با آیتم های متنوع از ساعت 17 تا اذان مغرب با مردم روزه دار استان همراه خواهد بود.

آیتم های "ماه خوب من" که با اجرای حجت الله یحیایی  با محوریت موضوعات قرآنی پخش می‌شود به بیان طرح ملی مسطورا پرداخته در مورد آن با دستگاه‌های متولی این طرح، هم افزایی خواهد شد.

سیمای استان سمنان برای اوقات سحرگاهی بینندگان خود ویژه برنامه زنده " با نسیم سحر" به تهیه کننگی امیر طیبی را از ساعتی قبل از اذان صبح با آیتم های زیر در نظر دارد:

بحث کارشناسی پیرامون موضوعات قرآنی، اخلاقی و عرفانی، شرح فراز هایی از دعاهای روز ماه مبارک رمضان، پخش فراز هایی از دعای ابو حمزه ثمالی ، پخش دعای مخصوص سحر ، پخش مناجات سحر گاهی، گزیده‌هایی از سخن بزرگان پیرامون ماه مبارک رمضان، پخش دعای روز و نماز جماعت صبح.

جمع خوانی قرآن کریم هم هر روز از ساعت 14:30در ماه بهار قرآن زینت بخش برنامه‌های سیمای استان سمنان خواهد بود.

 همچنین در ساعت 20:30 شبهای ماه مبارک رمضان تفسیر آیات قرآن کریم و بیان احکام شرعی توسط حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان از سیمای مرکز سمنان پخش خواهد شد.

تهیه آیتم های کوتاه ۲دقیقه ای « طهورا» شامل احکام ماه مبارک رمضان، تولید پوستر، عکس نوشت، اینفوگرافیک و استوری اینستاگرام از اوقات شرعی روزانه شهرستان‌های استان و مناسبت های ماه مبارک رمضان، احکام ماه مبارک رمضان در قالب های صوتی و تصویری، کلیپ تصویری دعاهای روز، آیتم های روزانه آشپزی رمضان، موشن کمیک داستانهای قرآنی و پندآموز، تقطیع و آماده سازی آیتم های ویژه ماه مبارک رمضان تولیدی سیما ، صدا و خبر مرکز، مطالب متنوع و جذاب دیگر در خصوص آداب و رسوم ماه مبارک رمضان در استان سمنان، پویش " سفره‌های ساده افطاری"، از تولیدات معاونت فضای مجازی صدا و سیمای استان سمنان است که در ماه مبارک امسال تقدیم مخاطبان روزه دار خواهد شد.

امتیاز شما