امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس رسانه ملی در دیدار با مادحین و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام:
رئیس رسانه ملی در دیدار با مادحین و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام:

هیئت، منبع بی انتهای نوآوری اجتماعی و فرهنگی است

مشاهده ۱۳۲۵
۱۴۰۲/۰۴/۲۷- ۱۸:۵۷
تعداد بازدید:1325

رئیس سازمان صداوسیما هیئت را ماندگارترین و پرسابقه ترین نهاد رسانه ای خواند و گفت: هیئت ها همواره در طول تاریخ، منبع بی انتهای نوآوری در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی هستند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر جبلی در نشست با جمعی از مادحین و ذاکرین  اهل بیت(علیهم السلام) در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری جلسه با مادحین و ذاکرین اهل بیت(علیهم السلام) در آستانه محرم 1445 ه.ق گفت: هیات ها انقلاب اسلامی را شکل دادند و با حمایت از جریان انقلاب، آن را به پیروزی رساند.

وی تبدیل شدن دسته‌های عزاداری به تظاهرات ضد طاغوت را یکی از نشانه‌های این رخداد، معرفی کرد و گفت: انقلاب زاییده هیات است و جالب آنکه خود انقلاب به هیئت زندگی دوباره داد. رئیس رسانه ملی با بیان اینکه هیات شدیداً می توانست دولتی باشد اما کاملا مردمی ماند، آن را از دستاوردهای انقلاب خواند و گفت اتفاقا همین مردمی‌بودن هیئت هاست که باعث شده در همه فتنه‌ها آنها زودتر و سریع تر برای دفاع از انقلاب به میدان بیایند.

جبلی با اشاره به جایگاه شعر در ادبیات ایران گفت: شعر آنگاه که در خدمت معارف دینی و اهل بیت(علیهم السلام) قرار گرفت، جان گرفت و ماندگار شد و از همین منظر، شاعر آئینی جایگاه بالایی در میان مردم دارد.

رئیس سازمان صداوسیما که در جمع مادحین و ستایشگران سخن می‌گفت وجه برتری مادح اهل بیت نسبت به شاعر آیینی را جذب مخاطب خواند و گفت: نعمت بزرگ برای یک مداح، آمدن مردم پای ذکر اهل بیت(علیهم السلام) است و باید دانست ذاکران وسیله اند.

رئیس رسانه ملی، احترام و محبت صرف و تنها را  به اهل بیت کافی ندانست و گفت: این علاقه می‌بایست منجر به جریان سازی و الگوگیری از زندگی اهل بیت شود چنانچه در دهه 60، جوانان بعد از حضور در هیئت ها عازم جبهه‌ها می‌شدند.

جبلی، هیات و صداوسیما را دو رسانه معرفی کرد و گفت: سختی کار در صداوسیما این است که برعکس فضای یک دست هیئت، ما با 80 میلیون سلیقه مختلف مواجه هستیم. وی تحول را یک ابلاغیه و دستور ندانست و گفت: باید قلبها و فکرها و به تبع آن روش ها عوض شود تا شاهد تحولی عمیق باشیم.

آلبوم تصاویر خبر را اینجا ببینید

ویدئوها

امتیاز شما