امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
دکتر جبلی در چهارمین نشست افق تحول رسانه ملی اعلام کرد:
دکتر جبلی در چهارمین نشست افق تحول رسانه ملی اعلام کرد:

تاسیس شبکه انتخابات برای اولین بار/ طی امیدوارانه مسیر تحول

مشاهده ۱۲۴۴
۱۴۰۲/۰۷/۱۸- ۱۶:۰۴
تعداد بازدید:1244

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه سندتحول، قطب‌نمای ما در مسیر رسانه ملی است از تثبیت گفتمان تحول در این سازمان سخن گفت و تأکید کرد که امیدوارانه به مسیر ادامه می‌دهیم. همچنین برای انتخابات آتی، با تلاش و خلاقیت و پشتکار همکاران در حوزه توسعه فناوری و مراکز استان‌ها برای اولین بار حداقل 200 فرستنده مجزا برای پوشش حوزه‌های انتخاباتی خواهیم داشت و مقدمات لازم در حال فراهم شدن است که شبکه انتخابات تاسیس شود.

به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی در چهارمین نشست افق تحول رسانه ملی ضمن آرزوی پیروزی نهایی برای فلسطین عزیز و زوال رژیم منحوس جعلی اسرائیل، با اشاره به هدف برگزاری چهارمین نشست افق تحول رسانه ملی جهت مرور مسیر طی شده تحول و چشم‌انداز آینده گفت: این نشست در ایام و ساعاتی برگزار می‌شود که شاهد تغییر معادلات جهانی و تحولات بین‌المللی به نفع مستضعفین هستیم؛ تحولاتی که رهبر معظم انقلاب در جلسات مختلف بارها به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب نیز مبتنی بر نگاه آینده‌نگرانه و ژرف رهبری به تحولات و تغییراتی است که در آینده اتفاق خواهد افتاد. آثار زوال قدرت‌های ستمگر در جهان مشهود است. نگرش ایشان به این موضوعات باعث شده بر همراهی و همگامی‌با این تحولات تاکید کنند که یکی از مصادیق آن تحول در حوزه مدیریت افکار عمومی و ساختارهای فرهنگی است.

جبلی با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر نگاه تحول‌گرایانه در رسانه ملی به عنوان مهم‌ترین و موثرترین دستگاه فرهنگی در کشور، همزمان با تغییر مدیریت آن گفت: پس از تایید سندتحول از سوی رهبر فرزانه انقلاب، ماموریت ما در رسانه ملی مشخص شد.

وی ادامه داد: این سند با آسیب‌شناسی دوره‌های گذشته و با دریافت نظرات کارشناسان در سازمان و متخصصان امر تدوین شد و پیشاپیش بشارت می‌داد که تحول در رسانه ملی دست‌یافتنی و قابل تحقق است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اینکه ماموریت ما با تحول آغاز و با گفتمان تحول ادامه یافت و تا پایان مسیر نیز  با پیگیری راهبردهای سندتحول پیش خواهیم رفت گفت: تحول طی یک روز و یک شب و یک سال محقق نمی‌شود و ۵۰ درصد همکاران در نظرسنجی اخیری که از آنها داشتیم گفته‌اند اجرایی‌سازی سند حداقل به پنج سال زمان نیاز دارد.

جبلی ادامه داد: در مسیر تحول با موانع و دست‌اندازهایی مواجه هستیم، همان‌گونه که تا کنون نیز از مسیر سنگلاخ، ناهموار و دشواری عبور کرده‌ایم اما امیدواریم و باور داریم که تحول محقق خواهد شد.

وی ایمان، باور و تلاش شبانه‌روزی را لازمه تحقق ماموریت تحولی رسانه ملی دانست و عنوان کرد: ما همه آبرو، تجربه و توان‌مان را پای تحول گذاشته‌ایم. این مسیر را در دست همدیگر حتما ادامه داده و به نتیجه خواهیم رسید.

رئیس سازمان صداوسیما به طراحی نقشه عملیات و ترسیم مسیری که براساس آن موظفیم هدفمان را در روزمرگی‌ها فراموش نکنیم اشاره کرد و خطاب به همکارانش در صداوسیما گفت: علی‌رغم همه شیطنت‌ها، چالش‌ها و دست‌اندازها، هدف را گم نکنیم. قطب‌نمای ما در این مسیر، سند تحول ماست. اگرچه روزهای اول از آمال و آرزوهایمان سخن می‌گفتیم، اما اکنون که تجربه زیسته دوساله داریم، به برخی از آنها دست یافته و کارنامه عملکردی‌مان قابل ارائه است و علی‌رغم همه خاک‌پاشی‌هایی که بر روی این دستاوردها صورت می‌گیرد، اما می‌دانیم چه کرده‌ایم، در کجا قرار داریم و مسیر را امیدوارانه‌تر می‌پیماییم.

جبلی در ادامه به مطالبه رهبر انقلاب برای برطرف کردن ضعف‌های حوزه رسانه‌ در دستگاه‌های مختلف اشاره و اظهار کرد: باید یک ریل‌گذاری جدید و بازسازی موثر در عرصه رسانه‌ای کشور رخ دهد و این تنها متوجه رسانه ملی نیست، بلکه مابقی دستگاه‌ها نیز موظف‌اند آن را مدنظر قرار دهند، چراکه یکی از الزامات تحولات گسترده منطقه‌ای و بین‌المللی، تحول در رسانه ملی و بازسازی توان عملیاتی رسانه‌ای در دستگاه‌های مختلف است.

وی به تلخی فعالیت‌های تخربیی علیه رسانه ملی طی دوسال اخیر اشاره کرد و گفت: شاید روزی نباشد که علیه سازمان و فرایندهای تحولی، دروغ‌ها، شایعات، خبرپراکنی‌های نادرست و تلاش دشمن برای نفوذ در زیرساخت‌های سخت افزاری و ... را شاهد نباشیم که البته این تلاش‌هایشان با حراست همکاران‌مان ناکام می‌ماند.

رئیس رسانه ملی افزود: با افتخار می‌گویم نقش رسانه ملی در مسیر روشنگری افکار عمومی، نمایش پشت پرده‌های تحرکات دشمن و همراه کردن مردم با نظام در فتنه سال گذشته بسیار برجسته بود و همین باعث شد کینه دشمن نسبت به ما بیشتر شود و چهار بار تحریم شدن رئیس رسانه ملی در یک مدت کوتاه حاکی از همین موضوع است.

جبلی به کمک رسانه ملی در آرامش روانی جامعه در شرایط سخت اقتصادی و پیگیری و کمک به تحقق سیاست‌های دولت اشاره و عنوان کرد: مسیر تحول در سازمان صداوسیما تثبیت شده است. اخیرا یک نظرسنجی پیرامون سندتحول در سازمان انجام شد که قریب به ۶۰ درصد همکاران معتقد بودند یکی از الزامات اجرای سند برخورداری از نیروی کیفی است.

وی اضافه کرد: دائما در حال بازسازی مسیرها در دوره تحول هستیم. شاهد تبلور عینی خلاقیت، نوآوری و نوآفرینی در این دوره بودیم و امید است افزون شود. اقدامات ارزشمندی انجام و تولیدات خوبی در دست تولید است و از خاطرمان نرود که در حال حمل بار دو مجموعه سنگین و فاخر سلمان فارسی  و حضرت موسی هستیم و چشم انداز خوب و روشنی برای این دومجموعه داریم. همین حالا آمادگی کلید زدن ۱۰ مجموعه فاخر دیگر را هم داریم و امیدواریم با تجهیز منابع بیشتر بتوانیم آنها را هرچه سریعتر آغاز کنیم.

رئیس سازمان صداوسیما همچنین از خلق و جذب ایده‌های جدید برای تولید آثار متنوع در عرصه‌های گوناگون خبر داد و  ضمن ترسیم افق آینده گفت: نقاط ضعف خودمان را در این دوره دوساله احصا کرده‌ایم و ترمیم و اصلاح حتما در دستورکارمان خواهد بود.

جبلی اضافه کرد: نگاه عدالت‌گسترانه رسانه ملی در توجه به مناطق کمتر دیده شده تحسین برانگیز است. در راستای هدف عدالت گستری و هویت محوری امسال برای اولین بار شاهد تجربه جدید رسانه ملی در عرصه انتخابات مجلس خواهیم بود. عزممان را برای تشویق مشارکت گسترده تر مردم در انتخابات جزم کرده‌ایم. امکان تبلیغات نامزدها از آنتن رسانه ملی در استان‌ها فراهم شده است و تلاش می‌کنیم بر شور و نشاط انتخابات بیفزاییم.

مهدی فخیم زاده، محمود پاک نیت، منوچهر آذری و رسول نجفیان چهار هنرمند پیشکسوتی بودند که رئیس رسانه ملی را  در ادای احترام و تجلیل از مادر بزرگوار شهید مصطفی موسوی(شهید مدافع حرم)، همسر گرامی‌شهید منوچهر کریمی موید (شهید رسانه ملی) و پدر معظم شهید امیر کمندی (شهید مدافع امنیت) همراهی کردند.

همچنین رئیس رسانه ملی با همراهی ابوالقاسم طالبی، علی غفاری و سید اقبال واحدی از برگزیدگان ویژه برنامه‌های اربعین حسینی در سال جاری تقدیر به عمل آورد.

ویدئوها

امتیاز شما