امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
با حرکت دسته عزاداری و تشییع شهید گمنام رقم خورد؛
با حرکت دسته عزاداری و تشییع شهید گمنام رقم خورد؛

حال وهوای حسینی جام جم در آستانه تاسوعا و عاشورا

مشاهده ۱۲۵۹
۱۴۰۲/۰۵/۰۴- ۱۶:۵۹
تعداد بازدید:1259

در هشـتمین روز از محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش، رسانه ملی حال و هوای دیگری داشت و اشک و آه عاشقان و شیفتگان حسین(ع) با بوی عطر شهید گمنام در محوطه جام جم، مشام جان‌ها را معطر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) با حضور هیئات همکاران سازمان از میدان بسیج در جام جم، خیابان ولیعصر، در بلال تا مسجد بلال برگزار شد. در این مراسم که هر سال در ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش با حضور همکاران سازمان و رئیس رسانه ملی برگزار می‌شود، پیکر تفحص شده یک شــهید گمنام هشت سال دفاع مقدس نیز تشییع شد.

همچنین برای نخستین بار این آیین با همراهی سازمان‌ها و ارگان‌های همجوار با سازمان صداوسیما برگزار شد. هیئات‌ عزاداری بانک دی، شهرداری ناحیه 2منطقه 3‌، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان مدیریت صنعتی و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از جمله سازمان‌هایی بودند که همراه هیئات همکاران سازمان و عزاداران سازمان صداوسیما مسیر درب جام جم تا درب بلال در خیابان ولیعصر را طی کردند و با تجمع مقابل درب بلال به مقام سیدالشهداء ادای احترام کردند.

همچنین در طول این مســیر گروه خادمان امام رضا (ع) با دو پرچم از حرم امام حسین (ع) و حضرت ابالفضل(ع) جلودار بودند و علاوه بر عزاداری، ســینه زنی و نوحه خوانی برای حضرت اباعبدالله الحســین(ع) و یاران باوفایش، مراسم سنج و دمام زنی به سبک مردمان جنوب نیز برگزار شــد که به این مراســم عطر و بوی دیگری بخشید. همچنین در طول مسیر حرکت هیئت همکاران سازمان،  موکب " مصباح الهدی " معاونت برون مرزی نیز عهده دار پذیرایی از عزاداران حسینی هیئت همکاران سازمان بود.

دسته عزاداری رسـانه ملی، پس از این مراسم با اجتماع بر سر مزار شهدای گمنام که در صحن مسجد بلال آرمیده اند، سینه زنی و عزاداری کردند و با حضور پیمان جبلی رئیس رسانه ملی و جمعی از مدیران ســازمان نماز جماعت ظهر و عصر را برپا داشتند.

آلبوم تصاویر خبر را اینجا ببینید

ویدئوها

امتیاز شما