امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جبلی در جمع خادمان قرآنی تاکید کرد:
جبلی در جمع خادمان قرآنی تاکید کرد:

ضرورت نشر فرهنگ قرآنی برای تمام اقشار در رسانه ملی/ ورود قرآن به زندگی مردم در پربیننده‌ترین ساعت تلویزیون

مشاهده ۳۱۲
۱۴۰۳/۰۱/۲۰- ۲۰:۵۵
تعداد بازدید:312

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه به‌واسطۀ برنامه «محفل»، در ماه مبارک رمضان، قرآن در پربیننده‌ترین و پرمخاطب‌ترین ساعت رسانه ملی وارد زندگی‌ مردم شد و مورد توجه اقشار مختلف مردم است، گفت: این امر مسئولیتمان را سنگین تر کرده و لازم است نوآوری‌های ترویج قرآن را به‌کار ببندیم و روش‌های ترویج و آموختن قرآن را برای تمام لایه‌های اجتماعی نشر دهیم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی در دیدار صمیمانه با خادمان قرآنی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، با بیان اینکه افتخار و سربلندی ما مرهون قرآن کریم است و این کتاب مقدس حق حیات بر گردن همه ما دارد، گفت: در ایران حق حیات بیشتری از قرآن بر گردن ماست؛ چراکه خداوند انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را زیرسایه‌ قرآن به ما ارزانی داشته و تا به امروز نیز این نعمات را به‌ برکت قرآن محفوظ داشته است.

وی تصریح کرد: مفتخریم که رسانه ملی در این دوره با قله‌‌ای معنوی چون برنامه‌  قرآنی «محفل» شناخته می‌شود، نه با دیگر مفاهیم. محفل افتخار همه ماست؛ محفلی که باسربلندی و افتخار، جدا از آنکه در شبکه سه و قرآن، خیل عظیمی از مردم شاهد آن بودند و از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های ماه مبارک بود، بخش‌های مختلفش در سکوهای خارجی و داخلی، آمارهای بازدید قابل توجهی داشت.

ترویج اصلی‌ترین عنصر هویتی ایرانیان ذیل 2 سرفصل تحولی
جبلی تجمع صدهزارنفری امام حسنی‌ها را افتخاری برای رسانه ملی دانست که به‌نام قرآن و محفل شناخته می‌شود. او گفت: امیدواریم ذیل دو سرفصل تحولی هویت‌محوری و عدالت‌گستری بتوانیم فرهنگ قرآنی را به عنوان اصلی‌ترین عنصر هویتی ملتمان ترویج کنیم.

وی با بیان اینکه همکارانش در رسانه ملی، خودشان را مقید تام‌وتمام عمل به دو سرفصل تحولی عدالت‌گستری و هویت‌محوری می‌دانند، عنوان کرد: تاکنون کارهای بسیاری در حوزه معارف قرآنی انجام شده؛ اما معتقدیم همچنان و به‌شکل ویژه، در حوزه قرآن راه نرفته بسیار داریم و وقتی می‌بینیم «درس‌هایی از قرآن» بعد از 45 سال هنوز تازه است، به این درک عمیق می‌رسیم که با ظرفیتی عظیم و دریایی بی‌کران از معارف الهی مواجهیم که امکان بهره‌برداری بسیار دارد.

«محفل» پل ورود قرآن به زندگی مردم
رئیس رسانه ملی با اشاره به اینکه قرآن در پربیننده‌ترین و پرمخاطب‌ترین ساعت رسانه ملی وارد زندگی‌ مردم شده و موردتوجه اقشار مختلف مردم است، گفت:  ظرفیت‌های قرآن بسیار بیشتر از آنچه است که بشریت درک کرده است. باید نرم‌افزار ترویج قرآن را به‌کار ببندیم و روش‌های ترویج و آموختن قرآن را برای تمام لایه‌های اجتماعی نشر دهیم.

جبلی در پایان اظهار کرد: اینکه برنامه‌های قرآنی توجه عام‌وخاص را جلب کرده، مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند تا به‌دنبال روش‌های خلاقانه‌تر و جدیدتری در پیشبرد این مسیر باشیم.

امتیاز شما