امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
برنده دومین جشنواره پژواک رادیویی عنوان کرد:
برنده دومین جشنواره پژواک رادیویی عنوان کرد:

روایت تجربه ای 2 ساله در یک جشنواره رادیویی

مشاهده ۸۷
۱۴۰۳/۰۱/۲۹- ۱۱:۵۵

یکی از برندگان دومین دوره جشنواره پژواک رادیو معتقد است که شنیدن مستندهای رادیویی برای مخاطبان جذابیت دارد، چرا که با قدرت تخیل خودشان آن را در ذهن شان مجسم می‌کنند.

به گزارش ستاد خبری سومین دوره جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک، زهره سربازی برنده دومین دوره ازجشنواره پژواک رادیویی درباره فضای این جشنواره توضیح داد: سال گذشته چهار مستند به جشنواره ارسال کردم و در هفت بخش از جمله تهیه کنندگی، نویسندگی، صدابرداری و ... نامزد دریافت جایزه شد و در روز اختتامیه مستند "بازی" جایزه بخش اصلی را کسب کرد.
سربازی با بیان اینکه برای من قالب مستند جذاب ترین قالب رادیویی است، ادامه داد: تمام تلاشم این است که برای ساخت مستند از همه عناصر بهره ببرم. قدم به قدم در محیط قرار بگیرم، صداهای مختلف را ضبط کنم از عنصر افکت و صدای شاهد به خوبی استفاده کنم تا مستند از جذابیت شنیداری برخوردار باشد.
سربازی در پاسخ به اینکه آیا امسال اثری به جشنواره ارسال کرده، بیان کرد:به واسطه اینکه نزدیک به دوسال است که مادر هستم، امسال اثری را با عنوان «من یک مادر هستم» را برای جشنواره پژواک آماده کردم که به مرحله نهایی راه پیدا کرد. همچنین در بخش برنامه‌های مستمر نیز مستند« این یک تجربه است» امتیاز بالای ۷۰ کسب کرده و به مرحله نهایی راه پیدا کرده است. این مستند مرهون پژوهش و قلم شهاب شهرزاد است.
این برنامه ساز جوان رادیو ایران ادامه داد: مستند صوتی گونه ای است که حتی برای عموم مردم هم بسیار جذاب است، وقتی تصویر حذف می‌شود، قدرت تخیل پروبال می‌گیرد و مخاطب قدم به قدم با مستند همراه می‌شود. فقط کافی است مستند صوتی به عموم مردم هم معرفی شود.

امتیاز شما