امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک وسیع صداوسیمای مرکز ایلام برای ماه محرم

مشاهده ۲۴۹
۱۳۹۸/۰۶/۰۶- ۱۱:۵۹

رسانه استانی مرکز ایلام آماده برگزاری با شکوه عزاداری‌های ماه محرم است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رسانه استانی مرکز ایلام، همچون سال های گذشته با تهیه و تدارک ویژه برنامه‌های مذهبی و فرهنگی متنوع برای نمایش شور و شعور حسینی مردم استان در دهه اول محرم آمادگی کامل دارد.

معاونت سیمای مرکز ایلام با تولید ویژه برنامه «آزیتی» که شامل بخش‎های متنوعی  همچون آداب ورسوم مردم استان درماه محرم ،پخش مراسم عزاداری مردم استان ،حضور پیرغلامان در برنامه ، معرفی هیئت های مذهبی دراستان ،شعر عاشورایی و.... است، هرشب به صورت زنده عشق وارادت مردم استان به امام حسین (ع)و یارانش را به نمایش می‌گذارد.

همچنین پخش مراسم سینه‎زنی، مداحی و برنامه‌های تولید ی شور حسینی و حماسه حسینی، میان برنامه‌های متناسب با ایام محرم و مستندها و فیلم‎های ویژه ماه محرم، کلیپ و نماهنگ‎های تولیدی و تامینی از دیگر برنامه‌های سیمای مرکز ایلام در دهه اول محرم است.

شبکه صدای مرکز ایلام در این ایام، علاوه برپخش ویژه برنامه‌های «دنگ آزیتی» (صدای عزاداری)، «شین ماه و خور» (شیون ماه و خورشید ) و «رد سرخ» در دهه اول محرم، میان برنامه‌های «ایواره» و «خیر»، «شوکیانه»، «ری و رسم ژیان»، «شوگار ایلام»، «راه روشن»، «جوان»، «پیام ایلام»، «آساریل امید» و «کودکانه»  را نیز تقدیم شنوندگان رادیو ایلام می‎کند.

تولید گزارش‎های خبری با موضوع معرفی آداب و رسوم مردم استان در ماه محرم، پیر غلامان ایلام، محرم در روستاها، ارسال گزارش های خبری به تهران، پوشش عزاداری در شهرستان‎ها و برقراری ارتباط زنده با شبکه‌های سراسری از جمله فعالیت‎های معاونت خبر صداوسیمای مرکز ایلام است.

معاونت فضای مجازی مرکز ایلام نیز همچون سایر معاونت‎های رسانه استانی حال‎وهوای ماه محرم و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در قالب بنر، پوستر، پادکست و کلیپ‎های متنوع در فضای مجازی منعکس می‌کند.

امتیاز شما