امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

به نام خلق، به کام دشمن

مشاهده ۳۱۱
۱۳۹۸/۰۹/۲۷- ۱۱:۱۲

پانزدهمین قسمت مجموعه مستند «به نام خلق» درباره فرار منافقین به عراق و پناه بردن به صدام، چهارشنبه 27 آذر از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه «به نام خلق» روایتی مستند از ایده‌های اولیه شکل‎گیری این سازمان و روند تغییرات و فعالیت‎های آن در دوره‌های گوناگون است که در 29 قسمت تولید شده و داستان تشکیل این سازمان را از سال 1344 دنبال می‌کند.
در پانزدهمین قسمت این مستند و در گفت‎وگو با کارشناسان و محققان تاریخ معاصر و نیز برخی شخصیت‎های انقلابی، قضایای مربوط به آغاز فرار اعضای سازمان مجاهدین خلق به عراق و ایجاد پادگان اشرف مرور می‌شود.
همکاری با صدام و حزب بعث علیه مردم ایران در بحبوحه جنگ تحمیلی، از دیگر جنایاتی است که منافقین انجام دادند و در این مستند به آن اشاره می‌شود. در این مجموعه علاوه بر استفاده از تصاویر آرشیوی و کمتر دیده شده از دوره‌های قبل و بعد از انقلاب، با برخی کارشناسان و افراد آشنا با اندیشه‌های منافقین هم گفت‎وگو شده است.
ایمان گودرزی کارگردانی «به نام خلق» را بر عهده داشته که پانزدهمین قسمت آن چهارشنبه 27 آذر ساعت 16:30 و تکرار آن ساعت 7:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.
راوی «تصنیف های دمشق» به شبکه افق می‎آید
«تصنیف‎های دمشق» روایتی است از زندگی جاری در سوریه، کشوری که با وجود چندین سال جنگ داخلی و تجاوز گروهک‌های تروریستی و تکفیری، به حیات خود ادامه داده و محور مقاومت را حفظ کرده است.
دومین قسمت این مجموعه «سنگ‎های آتشفشان» نام دارد، داستان فرمانده‎ای در ارتش سوریه که نامش در مقایسه با فرماندهان دیگر بیشتر درخشیده است. هنگامی‌ که او وارد منطقه‎ای می‎شد، دشمنان در هراس فرو می‎رفتند و هر جنگی که او واردش می‌شد، پیروز میدان بود. نام این فرمانده، عصام زهرالدین است، ژنرالی که با پیروزی‌هایش از شمال تا جنوب، نقش مهمی در شکست تروریست‎ها داشت. منعم سعیدی، کارگردان مجموعه «تصنیف‎های دمشق» است که دومین قسمت آن را می‌توانید چهارشنبه 27 آذرماه ساعت 21 از شبکه افق تماشا کنید. تکرار این مستند روز بعد ساعت 14 پخش می‎شود.
داستان «للین» در بین لاله‌های سفالی
لاله‎جین استان همدان دارای تاریخی به بلندای عمر ایران زمین است، استانی که تاریخ و هنر آن به گذشته‌های دور باز می‌گردد. لاله‎جین پایتخت سفال ایران یکی از مناطق مهم گردشگری همدان به شمار می‎رود، شهری که آثار هنرمندان آن در سطح بین‎المللی به عنوان یک برند معتبر شناخته می‌شود. لاله‎جین چندی پیش به عنوان شهر جهانی سفال نیز انتخاب شد. مستند «للین» درباره صنعت سفال در این شهر است، صنعتی که برای 5 هزار نفر ایجاد شغل کرده است و محصولاتش به 44 کشور خارجی صادر می‌شود. در این فیلم با مسئولان فرهنگی و بازرگانی لاله‎جین و نیز سفالگران سنتی و حرفه‎ای گفت‎وگو شده است. ناصر شعبانی نویسندگی و کارگردانی «للین» را بر عهده داشته است.
این مستند را چهاشنبه 27 آذر، ساعت 17 از شبکه افق تماشا کنید. تکرار این مستند هم روز بعد ساعت 14 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما