امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

«سرزمین ستاره‌ها» به قاب افق می‌آید

مشاهده ۹۹
۱۴۰۲/۱۲/۲۰- ۰۸:۴۹

مستند «سرزمین ستاره‌ها» مجموعه جذاب و مستند قرآنی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به روی آنتن افق سیما می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «سرزمین ستاره‌ها» مجموعه جذاب و مستند قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز به قاب افق سیما خواهد رسید.

در مجموعه مستند سرزمین ستاره‌ها برادران حبیبی تصمیم می‌گیرند به دور از هیاهو، به جلسات خانگی قرآن کوچک و خاص در اقصی نقاط کشور رفته و راوی افراد و جلساتی قرآنی باشند که در عین سادگی برکات زیادی را برای مردم منطقه داشته‌اند.

علی اصغر سلطانی نژاد تهیه کننده مستند سفرنامه «سرزمین ستاره‌ها» درباره این مستند بیان کرد: مستند سرزمین ستاره‌ها یک مجموعه مستند  سفرنامه قرآنی است که در گروه مستند شبکه افق سیما با مشارکت مرکز هنری رسانه‌ای نهضت تولید شده است.

وی افزود: راویان این مجموعه ضمن سفر به شهرهای مختلف ایران از مناطق تاریخی طبیعی، فرهنگی و گردشگری آن منطقه بازدید می‌کنند و در طی ایرانگردی خودشان با گویش‌های مختلف آشنا می‌شوند و جلسات قرآنی خانگی متفاوتی را به تصویر می‌کشند.

سلطانی نژاد با اشاره به جزئیاتی از این برنامه، ادامه داد: این برنامه مستند سفرنامه‌ای، راوی محور است که علی و مهدی حبیبی، حافظان و اساتید بین المللی قرآن این برنامه را روایت می‌کنند. این دو برادر خارج از هیاهوی جلسات بزرگ قرآن برای به تصویر کشیدن و ترویج جلسات خانگی و کوچک قرآن، به مناطق مختلف که کمتر به آن‌ها توجه شده است سفر می‌کنند.

وی افزود: سوژه‌های این برنامه عمدتا فعالان قرآنی هستند که در مناطق دور افتاده و کمتر برخوردار با کمترین امکانات و با سختی‌های فراوان تونسته‌اند در شهر و روستای خودشان جلسات قرآنی متفاوتی را برگزار کنند.

تهیه کننده مستند «سرزمین ستاره‌ها» اضافه کرد:  از سوی دیگر این سوژه‌ها هر کدام داستان متفاوتی دارند که راویان ما به دنبال روایت قصه زندگی این افراد و نشان دادن جلسات کوچک و بزرگ خانگی قرآن‌شان هستند.

سلطانی نژاد گفت: همه ما فکر می‌کنیم اگر بخواهیم با قرآن مانوس باشیم و جلسات قرآنی برگزار کنیم حتما باید استاد قرآن باشیم و رسیدن به مقام استاد قرآن شدن کار خیلی سختی است؛ اما ما در این برنامه به مردم نشان می‌دهیم که اصلا لازم نیست شما استاد قرآن باشید و حتی یک نجار، یک بنا و یا یک دکتر هم می‌تواند برگزار کننده  جلسات خانگی قرآن باشد و اصلی‌ترین مزیت جلسات خانگی قرآن همین است.

تهیه کننده مستند «سرزمین ستاره‌ها» با اشاره به اهداف این برنامه، اذعان داشت: هدف ما این بود که از جلسات مرسوم قرآن آشنایی زدایی کنیم و به مردم نشان بدیم که جلسات قرآن می‌تواند در عین جذابیت و تنوع هر جایی و تحت هر شرایطی برگزار شود و مردم بدانند در هر شهر و روستایی که هستند می‌توانند با هر امکاناتی جلسات قرآن را برگزار کنند و از برکات خاص این جلسات در زندگی خودشان بهره‌مند شوند و ستاره‌های زمینی باشند برای اهل آسمان.

وی افزود: مجموعه مستند سفرنامه سرزمین ستاره‌ها از اول ماه مبارک رمضان به مدت ۲۶ شب، ساعت ۲۱ از شبکه افق سیما به روی آنتن خواهد رفت.

سلطانی نژاد در پایان اظهار کرد: ما در این برنامه تلاش کردیم چهره‌ای که از فعالین قرآنی در ذهن عمومی مردم قرار گرفته است را تغییر دهیم و چهره واقعی انسان‌های مانوس با قرآن را به نمایش بگذاریم. از طرفی تلفیق ایرانگردی با فعالیت‌های قرآنی تنوع خاصی به این مجموعه داده و از فضای یک نواخت برنامه‌های قرآنی خارج کرده است.

امتیاز شما