امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

معرفی مستندهای هفتگی شبکه افق

مشاهده ۲۱۶
۱۴۰۲/۱۱/۲۸- ۱۴:۰۳

مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، فرهنگ مقاومت و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه‌ای از مستند‌های تک قسمتی یا مجموعه مستند با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی در این هفته از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

مجموعه مستند «نشانی؛ بهارستان» کاری از گروه مستند شبکه افق سیما، با محوریت بررسی تاریخچه قانون گذاری‌های مجلس شورای اسلامی از دوران مشروطه تا به الان، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند تکرار این مجموعه مستند را روز بعد ساعت  ۱۳ تماشا کنند.

مجموعه مستند «یه لقمه نون» با روایتی از کسب درآمد حلال، به عنوان الگویی برای جوانان در انتخاب شغل و طریقه کسب روزی حلال خود شنبه تا پنجشنبه این هفته ساعت ۴:۳۰ به روی آنتن افق می‌رود.

مجموعه مستند «ضد» تلاش می‌کند در هر قسمت با طرح یک موضوع ظاهرا کم اهمیت، به جنگ کلیشه‌های ذهنی مردم درباره محیط پیرامونشان برود . چرا که ضدیت با کلیشه‌ها ‌کلید دیدن وقایع جهان از دریچه‌ای جدید است.

هر قسمت از این مجموعه مستند به موضوع متفاوتی مثل آلودگی هوا، آلودگی‌های نوری، حیوانات خانگی، صنایع جنگ و غیره پرداخته و می‌کوشد مردم را وادار کند که نگاه متفاوت‌تری داشته باشند. در فصل سوم تلاش دارد از تسلط زیست مجازی بر زندگی انسان‌ها بگوید.

مخاطبان می‌توانند قسمت نهم این مجموعه مستند را جمعه ساعت ۹ به روی آنتن افق سیما می‌رود.

«بی واسطه» عنوان مستند دیگری است که سری دوم آن جمعه ساعت ۱۶ ازشبکه افق پخش می‌شود. این مجموعه با اجرای محمد دلاوری و تهیه‌کنندگی سیدعلی صدری‌‍نیا در هر قسمت سراغ یک موضوع چالشی و دغدغه‌مند می‌رود. محمد دلاوری در این برنامه ماجراجویی‌های جدیدی را در بازگشت به آنتن تلویزیون تجربه کرده است.

علاقه مندان می‌توانند تکرار این مجموعه مستند را روز بعد ساعت ۲:۳۰ بامداد از قاب افق سیما تماشا کنند.

 مستند «داشتن و نداشتن» طی 55 دقیقه با کندوکاو در میان خانواده‌های جوان و پیر با سوژه‌های مختلف سعی دارد با استفاده از دلایل منطقی و موجود در جامعه علل «داشتن و نداشتن» فرزند را از زبان خانواده‌های جامعه ایرانی بیان کند. این مستند که توسط سید محمدرضا خردمندان تدوین شده است، در میان سوژه‌های عمومی خود به سراغ دو چهره شاخص در حوزه خبرنگاری و پزشکی نیز می‌رود.

علاقه مندان می‌توانند این مستند را جمعه ساعت ۱۷ از شبکه افق سیما تماشا کنند.

امتیاز شما