امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی نقش یهود در فرقه‌سازی مهدوی در برنامه این هفته «بازگشت»

مشاهده ۹۱۸
۱۳۹۹/۰۲/۰۷- ۰۰:۳۵

هشتمین قسمت برنامه تلویزیونی «بازگشت» با موضوع نقش یهود در انحراف و فرقه‌سازی جریان مهدویت، یکشنبه شب هفتم اردیبهشت، از شبکه افق پخش می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مهدویت مقوله‌ای است مربوط به تفکر شیعی در دوره آخرالزمان، مبحثی چند لایه منطبق بر اندیشه ظهور منجی که البته مخالفانی هم در سطح بین‌المللی دارد. یکی از بزرگ‌ترین مخالفان مهدویت در اندیشه شیعی، صهیونیست‌ها هستند که به انواع روش‌ها، سعی در ایجاد انحراف در آن دارند. برنامه تلویزیونی گفت‌وگومحور «بازگشت»، یکشنبه این هفته به همین موضوع یعنی نقش یهود در انحراف و فرقه‌سازی جریان مهدویت در طول تاریخ می‌پردازد. این برنامه ساعت 22 از شبکه افق پخش می‌شود. تکرار «بازگشت» ساعت 9:30 روز بعد روی آنتن می‌رود.
«حدیث سرو» در آینه زندگی
آیت الله انصاری همدانی «حدیث سرو» عنوان مجموعه‌ نمایشی – مستند است که در هر قسمت، به زندگی یکی از بزرگان و علمای دینی می‌پردازد. در این مستند بازسازی شده، با استفاده از عکس‌ها، اسناد و تصاویر مستند و گفت‎وگو با نزدیکان و خانواده بزرگان معرفی شده سعی می‌شود تصویری از علمای دینی حقیقی ارائه شود. در این فصل برنامه،که با شروع ماه مبارک رمضان از شبکه افق پخش می‎شود، زندگی آیت‌الله شیخ محمدجواد انصاری همدانی به نمایش گذاشته شده است. در این مجموعه نکاتی در باب جایگاه معنوی، علمی، عرفانی عارف کامل آیت الله حاج شیخ محمد جواد انصاری همدانی مطرح می‌شود. «حدیث سرو» هر روز ساعت 7 از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن ساعت 12 روی آنتن می رود.
«سیل بند» روایتی از مقابله با خشم طبیعت
سیل ویرانگر سال 98 در استان‌های مختلف کشورمان به ویژه خوزستان، خسارات زیادی به بار آورد اما در این بین حضور نیروهای جهادی برای کمک به سیل زدگان، تصاویر زیبایی از نوع دوستی و محبت را رقم زد. مستند «سیل بند» کاری از گروه روایت فتح، از طریق تصاویری تکان‌دهنده و بدیع، ابعاد مختلف سیل ویرانگر 98 در استان‌های مختلف و به خصوص استان خوزستان و نیز فعالیت جهادگران و مردم برای مقابله و مهار این سیل و سیلاب‌ها روایتی از روزهای سخت مردم این سامان است. همچنین در بخشی از مستند به آسیب‌شناسی و بی‌تدبیری برخی دستگاه‌ها پرداخته می‌شود‌. در «سیل بند» با دکتر سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، سرهنگ زهرایی، فرمانده سازمان بسیج سازندگی کشور، سردار تقی‌زاده، رئیس بنیاد تعاون بسیج و جمعی دیگر از صاحب‌نظران و فعالان عرصه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان گفت‎وگو شده است. محمد دیندار نویسندگی و کارگردانی این اثر را بر عهده داشت است، مستندی که یکشنبه هفتم فروردین ماه ساعت 7:30 روی آنتن شبکه افق می‌رود و تکرار آن ساعت 5 روز دوشنبه پخش می‎شود.
گزارشگر پرهیجان کشتی مهمان شبکه افق می‌شود
«شما که غریبه نیستید» مجموعه مستندی است که به افراد شاخص جامعه می‌پردازد و برای این منظور با پشت صحنه زندگی آن‌ها همراه می‌شود. در چهارمین قسمت این مجموعه، هادی عامل حضور می‎یابد. همه او را به عنوان موفق‌‌ترین مجری برنامه‌‌های تلویزیونی مرتبط با کشتی می‌شناسند، عامل به عنوان هیجان‌‎انگیزترین گزارشگر ایرانی یاد می‌شود. عبدالله حاجی محمدی کارگردانی این مجموعه را بر عهده دارد. «شما که غریبه نیستید» هر روز ساعت 6 و تکرار آن ساعت 14:30 از شبکه افق پخش می‌شود.
خاطرات استاد انصاریان در مستند «طبیبانه» مرور می‌شود
حجت‌الاسلام حسین انصاریان استاد اخلاق و مفسّر قرآن کریم است که در بسیاری از مجالس و محافل هم به سخنرانی می‌پردازد و مخاطبان بسیاری دارد. سبک زندگی این شخصیت مشهور برای خیلی از افراد دارای جذابیت‌های فراوانی است به همین دلیل مستندی با عنوان «طبیبانه» و به همت شبک افق پیرامون همین مسئله تولید شده است. استاد انصاریان در این مستند به بیان ماجراهایی از حضور خود در دوره‌های مختلف می‌پردازد و از اقداماتی می‌گوید که با ایده و تلاش خودش اجرایی شده‌اند. «طبیبانه» را می توانید یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه ساعت 1 بامداد از شبکه افق تماشا کنید، تکرار این مستند هم ساعت های 6 و 14:3 روز دوشنبه روی آنتن می‌رود.

امتیاز شما