امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل تامین برنامه و رسانه بین‎الملل سیما معارفه شد

مشاهده ۸۶۰
۱۳۹۹/۰۴/۳۰- ۱۲:۱۰

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تامین برنامه و رسانه بین‎الملل سیما با حضور دکتر پورحسین مشاورعالی معاون سیما و برخی از مدیران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر پورحسین مشاور عالی معاون سیما در مراسم تکریم مدیرکل تامین برنامه و رسانه بین‎الملل با تشکر ویژه از زحمات دکتر یادگاری گف: ب حضور رسانه ملی به واسطه اقدامات اداره کل تامین برنامه‌های خارجی و رسانه بین‎الملل سیما در جشنواره‌ها و بازارهای جهانی فیلم بسیار مطلوب بوده و باید حضور مستمری در مجامع بین‎المللی داشته باشیم. پورحسین ابراز امیدواری کرد: انشاءالله بعد از پشت سرگذاشتن کرونا شاهد رشد و حضور فعال‎تر تولیدات تلویزیونی در جشنواره‎ای جهانی باشیم.
دکتر پورحسین تصریح کرد: همان طور که در حکم آقای برمهانی آمده است، تامین برنامه باید در خصوص تولیدات داخلی اقدامات موثری انجام دهد. پشتیبانی برنامه‌ای، تامین برنامه خارجی فیلم و سریال و کمک به آماده‎سازی دوبله از جمله اقداماتی است که در این اداره کل صورت می‌گیرد و از وقتی کودک و نوجوان دارای دو شبکه مستقل شد این اداره کل در تامین نیاز برنامه‌های نخصصی این دو شبکه وارد میدان شد.
مشاور عالی سیما با اشاره به، در جریان بودن جنگ رسانه‎ای گفت: در چنین گستره‎ای کار دیده بانی و تحلیل و به روز بودن باعث شناخت رفتار دشمنان می‎شود و به رخ کشیدن آن، دشمن را منفعل می‌کند و رفتارشناسی جزء اولویت اول سربازان جنگ نرم است.
پورحسین با اشاره به این که نگاه رئیس سازمان و دیگر معاونت‌ها به اداره کل تامین، نگاهی مثبت است، گفت: رصد و تحلیل تمامی‌شبکه‌های خارجی، تحلیل و تفسیر برنامه‌های خارجی بر عهده این اداره کل است که این خروجی از نظر دسته بندی، محتوا و تحلیل یک سرو گردن بالاتر از دیگر حوزه‌هاست.
مشاور عالی معاون سیما، اداره کل تامین و رسانه بین‎الملل سیما را قلب و مرکز پردازش اطلاعات سیما توصیف کرد که با وجود همکاران توانا و مخلص آن حرکت روبه به رشدی داشته است و با دانش، تخصص و تجربیات آقای برمهانی که آشنایی کاملی با حوزه بین‎الملل هم دارند، حرکت رو به جلویی داشته باشد. 20 درصد سهم آنتن تلویزیون متعلق به برنامه‌های تامینی است.
در ادامه مراسم دکتر یادگاری گفت: برنامه‌های تامینی از مهم‎ترین نیازهای سازمان صداوسیماست به طوری که در شبکه‌های عمومی 20 درصد از آنتن سهم برنامه‌های تامینی است و در شبکه‌های نسل جدید هم 80 درصد برنامه تامینی است. وی ادامه داد: اهمیت تامین برنامه شاید به سهل الوصول بودن آن در مقایسه با برنامه‌های تولیدی برمی‌گردد چرا که اگر بخواهیم سریالی را تولید کنیم مراحل پیش تولید یک سریال نزدیک به یک سال طول می‌کشد، اما در تامین برنامه برای دوبله یک سریال خارجی 30 قسمتی ،چیزی نزدیک به یک ماه طول می‌کشد تا آماده پخش از آنتن شود و مزیت‎های دیگر ارزان بودن و متنوع کردن سبد رسانه‎ای است.
برمهانی مدیرکل جدید تامین برنامه‌های خارجی و رسانه بین‎الملل نیز در این نشست گفت: دکتر یادگاری باوجود محدویت‎های مالی بخصوص نوسانات ارز، لحظه‎ای از تلاش و پیگیری دست نکشید و این اداره کل به واسطه حضور پرانرژی و نگاه ویژه و تخصصی وی از نظر حرفه‌ای عملکرد بسیار خوبی داشت. او ابراز امیدواری کرد؛ در حوزه سیاست‎گذاری و در حوزه راهبری بین‌المللی شبکه‌های سیما و مراکز تولیدی اتفاقات جدی رقم خورد تا نگاه و انتظاراتی که رئیس سازمان و معاونت‎های دیگر از این مجموعه دارند با بهترین کیفیت و خروجی رقم زده شود.

امتیاز شما