امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی جایگاه و اهداف انقلاب در «هفت آسمان» سیمای مازندران

مشاهده ۶۶۶
۱۳۹۹/۰۶/۰۳- ۱۴:۳۴

«هفت آسمان» با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران جمعه هر هفته با هدف بررسی جایگاه و اهداف انقلاب اسلامی از سیمای مازندران پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «هفت آسمان» عنوان ویژه برنامه‌ای در 26 قسمت 45 دقیقه‌ ای به تهیه‌کنندگی و کارگردانی آرش رمضانی است که با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران، ساعت 21:30 و جمعه هر هفته روی آنتن این شبکه استانی می‌ رود.

این برنامه گفت و گو محور با مضمون و موضوع گام دوم انقلاب و سیره شهدا با عناوین (اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی ارزش های دفاع مقدس و معارفی) نقش، جایگاه و اهداف آتی انقلاب اسلامی را در چهله دوم انقلاب اسلامی‌ بررسی و با حضور کارشناسان دانشگاهی، سیاسی، اجتماعی، فرصت‌ ها و چالش‌ های آینده انقلاب را واکاوی می‌کند و به صورت زنده از پارک موزه دفاع مقدس پخش می‌ شود.

دشمن شناسی و افشای توطئه‌ های استکبار جهانی، ایجاد انگیزه ملی و همگرایی برای افزایش اقتدار وحدت و امنیت ملی، افزایش آگاهی و شناخت مخاطبان به فرهنگ شهادت، گسترش فرهنگ دفاع مقدس در جامعه را می توان از جمله اهداف این برنامه یاد کرد.
از محورهای موضوعی این ویژه‌ برنامه می‌توان به معرفی دوران دفاع مقدس به عنوان یکی از درخشان‌ترین مقاطع تاریخ، بیان دیدگاه‌ها و اهداف و انگیزه‌های ارزشمند رزمندگان اسلام، ارتقای روحیه ایثار خدمت‌گذاری مقاومت و پایداری دولت، ترسیم اهداف، آرمان‌ها و راه شهیدان و نیز تأکید بر ضرورت پیروی از آن‌ها اشاره کرد.
همچنین عمق‌بخشی، ترویج فرهنگ ایثار و گذشت اشاعه فرهنگ کار و تلاش و خودباوری نقش بسیج سازندگی کشور و جایگاه آن در شرایط بحران، تبلیغ فرهنگ جهاد و شهادت با حضور کارشناسانی چون دکتر کاظمیان عضو هیئت علمی دانشگاه، دکتر خدادی عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران، حجت الاسلام خاکزاد مسئول نهاد نماینده ولی فقیه در دانشگاه مازندران از دیگر موضوعاتی است که در این برنامه بررسی می‌شود.

نویسندگی این برنامه برعهده آرش رمضانی، صدابرداریش با نورالله طور سوادکوهی و تدوینگری آن با راحله یگانه است. فردین شیری، کاظم قلی‌نتاج و فرشاد قاسمیان تصویربرداران این برنامه هستند.

 

 

تصاویر

امتیاز شما