امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه های فجر انقلاب در صدا و سیمای آذربایجان شرقی

مشاهده ۲۹۹
۱۳۹۹/۱۱/۱۱- ۱۰:۴۰

صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی با تولید برنامه های فاخری، چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای آذربایجان شرقی در برنامه‌ های روتین«چای نبات»، «تبریزیم» و «عائله»، با دعوت از ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان‌ها، مسئولان و خانواده‌ های شهدای استان، ابعاد مختلف انقلاب شکوهمند مردم شهیدپرور و غیور ایران اسلامی را بررسی می‌ کند.

شبکه سهند با توجه به وجود بیماری همه گیر کرونا در کشور و عدم برگزاری مراسم و جشن‌های حضوری، سعی می‌ کند اوقاتی به یاد ماندنی و پربار برای مخاطبان در دهه فجر فراهم کند.

«جشن انقلاب» عنوان ویژه برنامه ای است که به مناسبت چهل و دومین بهار انقلاب، در 12 قسمت از سیمای آذربایجان شزقی پخش می‌شود.

برنامه تلویزیونی«کندیمیز» نیز در ایام دهه فجر با موضوع بررسی تاثیر انقلاب اسلامی در توسعه و آبادنی روستاهای استان و ارائه گزارش از سوی مسئولان مربوط روی آنتن می رود.

برنامه موسیقیایی«ائل نغمه سی» با پخش ترانه‌ ها و سرودهای انقلابی و قدیمی‌، خاطرات روزهای پیروزی انقلاب اسلامی را مرور می‌کند. همچنین برنامه «نازبالالار» با آیتم های متنوع با موضوع پیروزی انقلاب، با کودکان و خردسالان آذری همراه می‌شود.

شبکه سهند برای این ایام مستندهای«ورود حضرت امام(ره)» ، «حدیث سرو» ، «شهید ثالث» ، «بابا جون» و «در برابر طوفان» درنظر گرفته است.

در برنامه«خاطره لر» بینندگان شبکه سهند خاطرات روزهای انقلاب را می‌شنوند. همچنین فیلم های سینمایی و تلویزیونی مرتبط با ایام الله دهه فجر از سیمای مرکز روی آنتن می رود.

پخش برنامه‌های«خط شکن»، «عقیق»، «فردا»، «یوردوموز» و فصل اول سریال«جلال»، پخش گزارش از شهرستان‌ها و پخش تصاویر راهپیمایی شهرستان‌ ها و روستاهای استان در سال های قبل و برقراری ارتباط با صدا و سیمای مراکز استان‌ها، تهیه گزارش از مسئولان اجرایی استان،  دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامی و ... از دیگر برنامه‌های سیمای سهند در دهه فجر است.

رادیو آذربایجان شرقی هم در برنامه‌ های روتین به موضوع آغاز قیام مردم ایران در دهه چهل به رهبری امام خمینی و پیروزی آن در بهمن سال 57 می‌پر دازد. روز شمار انقلاب، سرودها و ترانه‌ های انقلابی و نوستالژیک، تهیه گزارش از خانواده‌های شهدا، زوجین جوان انقلابی، خانواده‌های مدافعین حرم و خانواده‌های نمونه و موفق در حوزه‌های مختلف، گزارش از مساجد مختلف تبریز به عنوان اولین خواستگاه انقلاب و نقش مساجد در هدایت انقلاب و جهت دهی به مردم، روایت انقلاب با زبان کودکانه برای کودکان و نوجوانان، معرفی دستاوردهای ورزشی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی‌ به ویژه در حوزه زیرساخت های ورزشی و ... از بخش های این برنامه‌هاست.

برنامه‌های«فجر بایرامی»، «شب های خاطره»، «گنجینه»، «دستاوردهای انقلاب»، «محفل انقلاب» و نمایش«اعدامم کنید» از دیگر برنامه‌های رادیو آذربایجان شرقی در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

پوشش برنامه‌های ایام الله دهه فجر در نقاط مختلف استان در قالب بخش های با خبرنگاران، زیرنویس خبری ، اخبار 100 ثانیه، گزارش موضوعی، تهیه دو مستند با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی، سه گزارش تولیدی درباره پیشرفت های صنعتی و خدماتی بعد از انقلاب، تهیه مستند با موضوع قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز ، تهیه گزارش در زمینه‌ پیشرفت و خودکفایی در حوزه سدسازی، مراکز رشد و نو آوری در استان، تولید موتورهای ضد انفجاری و ... از اقدامات معاونت خبر مرکز به این مناسبت است.

پرسپکتیو، اسلام غنچه لری، چراغ، ایلن سنه چای دئمیشم، دونیا اوتن هفته ده خبری، سیزه سلام، پنجره، آچیق سوز، داهی لر، شهیدلر خیابانی، سینیق کورپو، مستند جریان خمینی چی لر و اسلام گرایان در جمهوری آذربایجان، ساچیلان شعاعلار و سوزلو ساز نیز برنامه‌هایی هستند که از رادیو برون مرزی پخش می‌شوند.

تهیه اینفوگرافی، روزشمار انقلاب در قالب موشن گرافی ، باز نشر موسیقی‌های مربوط به انقلاب، پوستر ، ویدئوکلیپ ، عکس نوشت بیانات و فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری درباره انقلاب و دهه فجر، اینفوگرافی و فیلم نوشت با موضوع تقویم انقلاب، ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب به میهن در روز دوازده بهمن، سرودها و شعارهای دوران انقلاب ، تصاویری از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی‌ ها، ارائه گزارش های کوتاه از عملکرد سازمانها و نهادهای انقلابی در سال های پس از پیروزی انقلاب، انتشار تصاویر حضور مردم در پیروزی انقلاب در استان و ... از تمهیدات معاونت فضای مجازی این مرکز در طلیعه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب است.

 

 

امتیاز شما