امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

درخشش شبکه قزوین در جشنواره فیلم های مستند میراث فرهنگی

مشاهده ۴۲۰
۱۴۰۰/۰۳/۰۳- ۰۹:۳۷

شش اثر از تولیدات شبکه استانی قزوین در جشنواره فیلم های مستند میراث فرهنگی «یادگار» خوش درخشیدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جشنواره فیلم های مستند میراث فرهنگی «یادگار» با هدف معرفی هر چه بیشتر ظرفیت میراث فرهنگی کشور با استفاده مناسب از ابزار سینمای مستند برگزار شد. شبکه قزوین هم با ارسال 16 اثر مستند خود در بخش «ملّی» و «قزوین» این جشنواره شرکت کرد.  
شبکه استانی قزوین در پایان این جشنواره در بخش سینمایی مستند ایران «یادگار» توانست با فیلم مستند «گراند هتل» ساخته ابوالفضل سروش مهر تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی مستند نیمه بلند را دریافت کند. همچنین مستند «خاطرات یک بالکن» ساخته مجتبی محمودی نیز تندیس جشنواره و دیپلم افتخار را برای بهترین کارگردانی کوتاه این جشنواره نصیب خود کرد. در ادامه این توفیقات، شبکه استانی قزوین با مستند «خیابان» ساخته ابوالفضل سروش مهر و محمد مهدی چیت سازها، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی در بخش میراث فرهنگی قزوین را دریافت کرد. مستند «خاطرات یک بالکن» ساخته مجتبی محمودی اثر دیگری بود که توانست، تندیس جشنواره و دیپلم افتخار بهترین فیلم را این بخش به دست آورد.  
پژوهش مستند «شبیه نامه» با پژوهشی از ابوالفضل سروش مهر هم لوح تقدیر جشنواره را در بخش پژوهش حوزه میراث فرهنگی از آن خود کرد. دو مستند «شارستان» ساخته محمد ملاعباسی و امیرعباس تورج فرد و «دیوان سالار» ساخته مجتبی یعقوبی نیز با دریافت لوح تقدیر، نظر ویژه هیأت انتخاب را با رویکرد توجه به آثار و بناهای تاریخی شهر قزوین کسب کردند.

امتیاز شما