امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

نمایش چند تصویر همزمان در یک قاب، قابلیت جدید سیمای ایلام

مشاهده ۲۹۶
۱۴۰۰/۰۵/۰۵- ۱۰:۱۷

سیستم جدید ارسال، دریافت و نمایش مولتی ایمیج تصاویر دریافتی با تعداد قاب نامحدود در صدا و سیمای ایلام افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیر کل صدا و سیمای ایلام در مراسمی‌که به این منظور برگزار شد، گفت: با توجه به نیاز ضروری به ویژه در برنامه‌های زنده و مناسبت های ملی از جمله پوشش زنده اربعین حسینی، با اجرای این طرح که با همت و تلاش مهندسان فنی این رسانه و با امکان بهره برداری و نمایش همزمان ۱۶ قاب تصویر و بیشتر به منظور بهره برداری در معاونت های  سیما و خبر راه اندازی شده است، شاهد پوششی بهتر و تحقق هر چه بهتر عدالت رسانه ای در شهرستان‌های استان خواهیم بود. بازوند به اهمیت کار اطلاع رسانی فوری، سرعت عمل و دانش  فنی در ارسال اخبار برای مخاطبان اشاره کرد و گفت: داشتن دانش فنی، تکنیک و ابزار های لازم در مسیر ارتقای برنامه‌های تلویزیون و خبر از جمله ضروریات لازم برای برنامه سازان صدا و سیمای  ایلام است که با راه اندازی این طرح فنی، مخاطبان برنامه‌های شبکه استانی ایلام را با کیفیت بهتر و سرعت عمل بالا دریافت خواهند کرد.

معاون فنی صدا وسیمای ایلام نیز گفت: با اجرای این طرح و عملیاتی شدن سرور جدید، امکان ارسال و دریافت و نمایش «rtmpوudp» همزمان تصاویر دریافتی سایر نقاط استان در یک قاب تصویر، خصوصا در برنامه‌های ویژه و مناسبت های بزرگ در بستر 4G را خواهیم داشت. خسروی افزود: از شهریور ماه سال ۹۹ با راه اندازی اولین سیستم ارسال و دریافت اینترنتی و آموزش دفاتر خبری استان بیش از ۳۰۰ ارتباط زنده در این بستر داشته ایم  که به نحو مطلوب و محسوس هزینه‌ها و دشواری‌های ارتباطات زنده را کاهش داده است و با عملیاتی شدن پروژه خلاقانه اخیر و راه اندازی سومین سرور (دیکودر) از امروز قادر خواهیم بود هر تعداد تصویر دریافتی را با تعریف مختصات و تایتل و جلوه‌های بصری در یک قاب نمایش دهیم.

پیش از این هم دو سرور (دیکودر) ارتباطات اینترنتی در صدا و سیمای ایلام راه اندازی شده بود و پروژه اخیر سومین سیستم دریافت 4G است که با تلاش شبانه روزی همکاران فنی خصوصا واحد فناوری اطلاعات معاونت فنی عملیاتی شده است.

امتیاز شما