امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

نوای محرم در حسینیه بزرگ اشراق

مشاهده ۲۵۸
۱۴۰۰/۰۵/۱۹- ۱۵:۱۷

امسال با توجه به خیز موج پنجم بیماری کرونا و محدودیت های عزاداری سنتی و لزوم رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی، شبکه استانی زنجان با برنامه ریزی ویژه ای به سوگواری سرور و سالار شهیدان می پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه اشراق در قالب «حسینیه اشراق» با محوریت شعار هر خانه یک حسینیه، هر خانواده یک هیئت، همراه با مردم ولایتمدار زنجان است و می‌کوشد تا پیام و فلسفه نهضت عاشورا و عشق و ارادت عمومی مردم به آن حضرت را منعکس کند. «حسینیه اشراق» هر شب از ساعت21 عزاداران حسینی را همراهی می‌کند.

ویژه برنامه «خیمه گاه» هم هر شب با محوریت سخنرانی موضوعی درباره حماسه عاشورا از ساعت 17 در کنار عزاداران است. همچنین برنامه «محرم نواسی» از ساعت 12 ظهر، برنامه گفت و گو محور «قرار شب» از ساعت 23:15  و برنامه ترکیبی «مشق عشق» با آیتم های مداحی، شاعری و سخنرانی از ساعت 22 روی آنتن شبکه اشراق می رود.

سایر برنامه‌های روتین و تأمینی شبکه اشراق هم به فراخور ماموریت و زمان برنامه به ابعاد مختلفی از حماسه عاشورا در قالب آیتم های متنوع می‌پردازند.

معاونت صدا نیز با تولید و پخش برنامه‌های متنوع همراه شنوندگانش است. ویژه برنامه‌های «دلنوا» از ساعت16، «یک پیام یک نوا» از ساعت 12:15، «عشق قافله سی» از ساعت 18، برنامه ترکیبی «چراغ» از ساعت 22، ویژه برنامه روز تاسوعا با عنوان «علمدار» از ساعت 10صبح و برنامه زنده «حسین عزاسی» ویژه ظهر عاشورا در همان زمان به مدت 55 دقیقه پخش می‌شود. سایر برنامه‌های روتین شبکه استانی صدا هم با اختصاص آیتم های ویژه ای به استقبال ماه خون و شهادت رفته و ده‌ها برنامه مداحی و شاعری هم به درخواست شنوندگان پخش خواهد شد.

معاونت اطلاعات و اخبار مرکز هم با توجه به شرایط خاص شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری مراسم عزاداری سنتی در تکایا، مساجد و حسینیه‌های استان، طبق پویش مردمی «هر خانه، یک حسینیه و هر خانواده یک هیئت» به تبیین شعائر حسینی در کنار حفظ پروتکل‌های بهداشتی می‌پردازد.

تشریح مزایای مرحله دیگری از طرح کمک مومنانه در دهه اول ماه محرم توسط هیئت های مذهبی و عزاداران حسینی در قالب کمک های مومنانه و بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند و آبرومند از دیگر محورهای کاری معاونت اطلاعات و اخبار در ایام محرم به شمار می آید.

معاونت فضای مجازی هم با طراحی صفحه حسینیه مجازی، بارگزاری 200 قطعه ویدئوی عزاداری و سخنرانی مرتبط با محرم، انتشار نماهنگ محرم، برگزاری پویش «هر خانه یک حسینیه» و دریافت تصاویر مخاطبان و تولید30 پوستر و اینفوگرافی، طراحی صفحه ویژه محرم، تقطیع 100 قطعه عزاداری قدیمی هیئت زنجان، بازنشر تولیدات سیما و صدا همچنین تبلیغ فضای مجازی هیئت حسینی در کنار مخاطبانش است.

امتیاز شما