امروز پنج شنبه  ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

«خوشنام» های تلویزیون در راه هستند

مشاهده ۳۹۸
۱۴۰۰/۰۷/۰۶- ۱۳:۳۳

سریال «خوشنام» به تهیه کنندگی احمد زالی و به کارگردانی علیرضا نجف زاده برای شبکه یک سیما تولید می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، احمد زالی تهیه کننده سریال «خوشنام» در خصوص تولید این مجموعه تلویزیونی برای شبکه یک سیما گفت: طرح اولیه سریال «خوشنام» اولین بار  در سال 1396 توسط محسن کیایی ارائه شد، طرح بسیار جذاب و پر از داستان‌های جذاب و شیرینی بود  ک دربستر داستانی اخلاقی و اجتماعی روایت  می‌شد. تهیه کننده «خوشنام» ادامه داد: این طرح به گروه فیلم و سریال شبکه یک ارائه شد  و توسط محسن کیایی و علی کوچکی نگارش آن آغاز شد. نگارش فیلمنامه حدودا تا سال 97 طول کشید و   ما در سال 99 با نزدیک شدن به زمان تولید با کارگردانان مختلفی برای ساخت این مجموعه گفت و گو کردیم.

زالی درباره انتخاب کارگردان برای این سریال گفت: بهترین گزینه ای که علاقه مند به این فیلمنامه و ایده نهفته در آن بود علیرضا نجف زاده  بود  که با انگیزه بسیار به ما اضافه شد. در گپ و گفت هایی که داشتیم متوجه شدم فضای ذهنی مان بسیار نزدیک است و ایده‌های درخشانی برای متجلی شدن ایده اصلی اثر دارد و همین مساله منجر به این شد که ما برای بازنویسی فیلمنامه از فهیمه سلیمانی دعوت کردیم تا نگارش نهایی را بر عهده بگیرند. در نهایت بازنویسی فیلمنامه با حساسیت و وسواس بسیار با نظر کارگردان و در زمینه ایده‌های مشترک مان انجام شد.

وی افزود: بعد از نهایی شدن فیلمنامه تصمیم گرفتیم با توجه به فضای عمومی‌کار که یک درام شیرین و دارای موقعیت های کمدی و طنز است  در انتخاب بازیگران سختگیرانه عمل کنیم  و سراغ  چهره‌هایی برویم  که در عرصه کمدی و طنز چه در سینما و چه در تلویزیون سابقه درخشانی داشتند.  ضمن اینکه به غیر از نقش های اصلی مبنا بر این شد که  با هدف جذابیت بیشتر حتی  برای نقش های کوچک نیز از بازیگران باسابقه و کارنامه دار استفاده کنیم . به جرأت می توانم بگویم با حمایت آقای غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک و آقای زین العابدین مدیر شبکه یک سیما  با یکی از بهترین گروه‌های تولید این سریال تلویزیونی  را آغاز کردیم.

تهیه کننده سریال «خوشنام» اظهار کرد: ایفای نقش «شهرام» شخصیت اصلی سریال بر عهده هومن حاجی عبداللهی است، او بازیگر توانمندی است که سال ها در سریال «پایتخت» توانایی خود را در ایفای نقش های کمدی و شیرین نشان داده و بر همگان استعداد و توانایی بازی او آشکار شده است  اما این بار ما از او خواستیم تا ایفای یک نقش چند وجهی را بر عهده بگیرد.

حاجی عبداللهی برای رسیدن به این شخصیت سخت و جذاب انصافا بسیار زحمت می‌کشد و برای ایفای نقش سنگ تمام گذاشته است.

به گفته زالی شهره لرستانی هم در نقشی متفاوت ایفاگر کاراکتر «پروین» مادر «شهرام» است.

فریده سپاه منصور نیز بعد از سال ها به  دعوت ما در شرایط سخت کرونایی به تلویزیون برگشته است او  ایفاگر نقش «مهربان» مادربزرگ «شهرام » است که در حال و هوایی متفاوت با همیشه ظاهر خواهد شد.

شخصیت «پروانه»  خاله «شهرام»  را سحر ولد بیگی بازی می‌کند که سابقه درخشان در ایفای نقش های طنز دارد.

این تهیه کننده افزود: نیلوفر رجایی فر  هم که در سریال پایتخت با نقش یک داعشی حضور پیدا کرد به عنوان خاله کوچک تر «شهرام» جلوی دوربین خواهد رفت.

زالی تصریح کرد: سریال ما بعد از یک وقفه چند هفته ای که به علت درگیر شدن اغلب بازیگران و عوامل به بیماری کووید 19 متوقف شده بود با شور و انرژی فراوان وارد فاز مجدد تولید شد و هم اکنون در لوکیشنی که  خانه اصلی سریال است مشغول به کار هستیم.

تهیه کننده سریال «خوشنام» در پایان خاطرنشان کرد: با یک تیم فنی  و کاملا حرفه ایی  و کاربلد در حوزه‌های مختلف از جمله تصویر ، صدا  و... در پشت دوربین همراه با علیرضا نجف زاده به دنبال ایجاد لحظاتی خاطره انگیز برای مخاطبان شبکه یک سیما هستیم.

 

امتیاز شما