امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

عوامل برنامه «بازی ویزیون» پاسخگوی تماس‌های مردمی و اصحاب رسانه شدند‌

مشاهده ۲۸۹
۱۴۰۰/۱۲/۱۸- ۱۵:۵۰

برنامه «بازی ویزیون» که با هدف آموزش بازی‌سازی، سواد رسانه‌ای در استفاده بهینه از این بازی‌ها و معرفی بازی‌های رایانه‌ای روی آنتن شبکه امید می‌رود، امروز چهارشنبه 18 اسفند مهمان اداره کل روابط عمومی رسانه ملی بود. به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمد مهدی حسینی تهیه کننده، امین اسلام پناه کارگردان، مصطفی صادق محمدی سردبیر و ابوالفضل سلطانی مجری «بازی ویزیون» با حضور در امور مخاطبان روابط عمومی رسانه ملی «۱۶۲» با مخاطبان به گفت‌وگو نشستند و پس از آن در نشست خبری درباره اهداف و بخش‌های این برنامه به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند. محمد مهدی حسینی تهیه کننده این برنامه بازی‌های رایانه‌ای را به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و موثرترین رسانه‌های مجازی برشمرد که با اقبال بسیار فزاینده‌ای در سال‌های اخیر روبرو بوده است. وی با اشاره به تغییرات این برنامه در فصول مختلف گفت: با استقبالی که از سوی نوجوانان شد تصمیم گرفتیم این برنامه را در هر فصل بهبود ببخشیم. وی افزود: بخش‌هایی از برنامه حذف شد و به جای آن مباحثی که مورد علاقه بچه‌ها بود به آن اضافه شد. حسینی افزود: ما متوقف نشدیم و هدفمان این بود که که در حد پربیننده ترین برنامه نوجوان باقی بمانیم. تهیه کننده «بازی ویزیون» همراهی بینندگان برنامه را در امور مخاطبان 162 خوب توصیف کرد و گفت: اغلب مخاطبان درباره نسخه‌های جدید برنامه‌ها و چگونگی نصب آن سؤال می‌کردند و پیشنهادات خوبی برای ارتقای برنامه ارائه دادند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،ابوالفضل سلطانی مجری برنامه نیز با اشاره به ویژگی اجرا برای نوجوانان گفت: مبنای ما در«بازی ویزیون» بر اساس علاقه نوجوانان به بازی‌های رایانه‌ای است و به دلیل اشنایی‌ با انواع بازی‌ها سعی  می‌کنم مخاطب را به برنامه علاقه‌مند کنم .

 وی افزود: حضور در امور مخاطبان 162 تجربه خوبی برای من بود. چرا که تاکنون ارتباطم با مخاطب از طریق پیامک بود اما امروز با شنیدن صدای نوجوانان و مخاطبان برنامه دغدغه‌های آنها را بیشتر متوجه شدم.

سلطانی گفت: بازی‌های رایانه‌ای معمولا مخاطبان گسترده‌ای دارد و برخلاف نگاه عام مردم، مخاطبان این بازی‌ها بزرگسالان هم هستند.طبق آمار جهانی 17 تا 35 درصد علاقه‌مندان این حوزه زیر 18 سال هستند و از این رو ما با مخاطبان بزرگسال هم درارتباط هستیم و تلاش می‌کنیم آنها را نیز راضی نگه داریم.

 

هدایت مخاطب به تولیدات سالم و کم‌خطر

 مصطفی صادق محمدی سردبیر «بازی ویزیون» نیز مهمترین هدف برنامه را هدایت مخاطبان به سمت بازی‌های سالم و مبتنی بر گروه سنی دانست و گفت: اتفاق مهمی‌که در این برنامه رخ داده‌است هدایت مخاطب به سمت سالم و کم خطر ماجراست.

وی افزود: این برنامه با هدف آموزش بازی‌سازی و همچنین سواد رسانه‌ای در استفاده بهینه از این بازی‌ها و معرفی بازی‌های رایانه‌ای روی انتن می‌رود و اصل ما مبتنی بر راهنمایی مخاطب برای خرید مناسب و انتخاب درست مبتنی بر رده سنی‌اش است.

محمدی تصریح کرد: بخش مهمی از مخاطبان برنامه در سنین رشد هستند و نیاز به راهنمایی برای انتخاب بازی دارند. تلاش کردیم این جایگاه را در برنامه حفظ کنیم و محتوای مناسب را در بازی‌های میزی به آنها معرفی کنیم.

 

نگرانی والدین را درک می‌کنیم

 امین اسلام پناه کارگردان برنامه نیز گفت: ما به ایده‌هایی که پشت هر بازی نهفته است ورود می‌کنیم و درباره آن با مخاطبان صحبت می‌کنیم.

وی افزود: تاثیرات مخرب و منفی این بازی‌ها بسیاری از والدین را نگران می‌کند و ما فضا را به شکلی هماهنگ می‌کنیم که خانواده‌ها نیز در این فضا مخاطب برنامه ما باشند.

 

باید کم‌کاری‌ها جبران شود

 حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی نیز با اشاره به تولید برنامه‌هایی چون «بازی ویزیون»  در رسانه ملی گفت: دنیای نوجوانی در عین حساس بودن کوتاه است و باید سهم برنامه‌های تلویزیونی بیشتر از این باشد.

وی افزود: امیدوارم برای نوجوانان کارهای عمیق و مناسبی انجام شود و این برنامه نیز در همین راستا تولید شده که باید آن را غنیمت دانست.

قرایی با اشاره به اهمیت تبلیغات برنامه‌های مناسب نوجوانان گفت: بنا به اهمیت این برنامه‌ها باید بیش از این به آنها توجه کرد تا هم مخاطبان بیشتری جذب شوند و هم برنامه‌سازان به تولید چنین برنامه‌هایی ترغیب شوند.

مدیرکل روابط عمومی تصریح کرد: فضای ذهنی نوجوانان حساس و در مرحله شکل گیری است اما ما در این حوزه کم‌کاری کردیم و امیدوارم در اینده شاهد تولید اثار مناسبی در این حوزه و دیگر حوزه‌های مناسب نوجوان باشیم.

امتیاز شما