امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
با حضور رئیس سازمان صدا و سیما صورت گرفت؛
با حضور رئیس سازمان صدا و سیما صورت گرفت؛

بهره برداری همزمان از پنج طرح «HD» شبکه‌های تلویزیونی

مشاهده ۳۰۸
۱۴۰۱/۰۱/۲۸- ۱۷:۰۴
تعداد بازدید:308

همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع)، طی مراسمی، طرح پخش «HD» ( تصویر با قدرت تفکیک بالا) شبکه‌های سراسری قرآن و معارف سیما و شبکه دو، شبکه‌های استانی مرکز آذربایجان شرقی(سهند) و مرکز گیلان (باران) و شبکه جهانی جام‌جم، 28 فروردین 1401 با حضور رئیس سازمان صدا و سیما در استودیو نودال ساختمان پخش 9 دی به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،بهره برداری از طرح یاد شده، با حضور رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه، حمید شاه آبادی معاون سیما، مهدی رحمتی سرپرست معاونت امور استان‌ها، مدیران شبکه‌ها و... با دستور رئیس سازمان آغاز شد.

دکتر پیمان جبلی با حضور در پخش شبکه‌های قرآن و معارف سیما و شبکه دو، و سپس در ارتباط‌ تصویری جداگانه با مدیران شبکه‌های استانی آذربایجان شرقی(سهند) و گیلان (باران) و شبکه جام‌جم ،گزارش وضعیت تبدیل سامانه‌های این شبکه‌ها به پخش«HD» را دریافت کرد.

در این مراسم رئیس رسانه ملی گفت : با همکاری معاونت توسعه و فناوری رسانه امروز شاهد کیفیت بهتری از شبکه‌ها هستیم و امیدواریم در آینده کیفیت پخش دیگر شبکه‌ها نیز به «HD»  برسد.

وی افزود: حق بزرگی مردم ایران و مخاطبان رسانه ملی برگردن ما دارند و آن‌ها شایسته بهترین‌ها هستند و ما در رسانه ملی واسطه ای برای پاسخ به شایستگی هموطنانمان هستیم.

جبلی نعمت خوب دیدن و بهتر دیده شدن را مهم دانست و گفت: ارتقای کیفیت تصاویر یکی از مصادیق خوب دیدن و خوب دیده‌شدن است که باید در خوب دیدن جامعه و دیدن ظرفیت و توانمندی‌ها تأثیر داشته باشد.

رئیس رسانه ملی گستردگی قاب رسانه ملی در فضای بین‌المللی را مهم توصیف کرد و گفت: بخشی از این تصاویر پیشرفت ما در عرصه ملی را شامل می‌شود. پیشرفتی که نماد اقتدار کشورمان و آمیخته به معرفی الگوها، اسوه‌ها و استعدادهایی است که در کنار ما زندگی می‌کنند و باید دیده‌شوند .

وی گستره این پیشرفت را از فضای جهانی تا استانی دانست و تصریح کرد: شعار هویت محوری و عدالت طلبی تلاشی برای خوب دیدن و عمیق‌تر دیدن است. تکیه ما در این فضا در کنار هویت ملی، ایرانی و انقلابی، دیده شدن استعدادها و توانمندی‌ها است.

جبلی افزود: رسانه ملی فقط در تهران و شهرهای بزرگ تعریف نمی‌شود و هدف ما از این ارتقای کیفی، دربرگیری روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ در ایران است که در رنگین‌کمانی از اقتدار و افتخار ،تابلوی زیبایی را درست کرده‌اند که بتوان توانمندی و شایستگی همه اقشار را در این قاب جا داد و به بهتر دیده‌شدن آن کمک کرد.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اهمیت محتوا در تولیدات رسانه‌ملی گفت: مبنای ما ارتقای کیفی در محتوا و مضمون برنامه‌هاست تا همراه ارتقای تصویر، پیام و محتوای غنی نیز ارسال شود و این دو در کنار هم به بهتر دیده شدن کمک کنند.

 وی افزود: هدف‌گذاری ما برای ارتقای کیفی آثار از مبدأ و ابتدای زنجیره تولید که ایده و طرح است، صورت خواهد گرفت و اولویت تحول در رسانه ملی تحول حوزه فنی درامتداد حوزه محتوا خواهد بود.

در ادامه، جبلی با حضور در پخش شبکه قرآن و معارف سیما بیست و دومین سالگرد تأسیس شبکه قرآن را که با ارتقای این شبکه به کیفیت «HD» متقارن شده به فال نیک گرفت.

وی در پخش شبکه دو سیما نیز حاضر شد و گفت : شبکه دو سیما جزو شبکه‌های پیشکسوت تلویزیون است و این انتظار از پیشتر‌ها وجود داشت که ارتقای این شبکه کلید بخورد که امروز این اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد : با ارتقاء کیفیت تصویر، مخاطب انتظار کیفیت محتوا را هم به طور طبیعی دارد و امیدواریم شاهد جهش میزان مخاطبان این شبکه وزین باشیم.

 

حفظ نگاه کیفی در راه‌اندازی شبکه‌های «HD»

 رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه صدا و سیما نیز در این مراسم گفت: با توجه به پیشرفت‌هایی که در رسانه ملی رخ داد، امروز شاهد ارتقاء کیفیت پخش تصاویر از مرحله تولید، پخش و انتشار هستیم. 

وی افزود : فضای رسانه ملی از سال 1399 به سمت دیجیتالی شدن رفته است و اکنون ما یکی از برترین قدرت‌های رسانه‌ای در منطقه به لحاظ فنی هستیم و به سمتی می‌رویم که تولیدات رسانه ای ما فراتر از «HD»  و «4K» باشد.

وی خاطرنشان کرد : مفهوم دیجیتالی شدن این است که تولیدات رسانه ملی باید فراتر از «HD»  و «4K»  باشد و گرنه در مسیر تحولی فناوری‌های نوین از محتوا جا می‌مانیم و در آینده گرفتار عدم وجود محتواهای غنی می‌شویم.

معاون توسعه و فناوری رسانه در پایان با اشاره به تأکید رئیس سازمان مبنی بر اهمیت کیفیت در پخش گفت: هرچند از منظری دیگر امکان پخش «HD»  و «4K»  برای دیگر شبکه‌ها هم مهیا بود اما امروز شبکه‌هایی به جمع خانواده «HD»  و «4K »  پیوستند که کاملا تکمیل شده ‌بودند و از منظر نگاه کیفی شایسته افتتاح و راه‌اندازی بودند.

تصاویر

امتیاز شما