امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
تکریم رضا رویگری در آیین رونمایی از مستند «تماشاگر بهار»
تکریم رضا رویگری در آیین رونمایی از مستند «تماشاگر بهار»

دلتنگ بازی در سریال سلمان فارسی هستم

مشاهده ۵۷۹
۱۴۰۱/۰۵/۰۵- ۲۱:۱۸
تعداد بازدید:579

با حضور معاون سیمای رسانه ملی آیین رونمایی از مستند «تماشاگر بهار» و تجلیل از استاد رضا رویگری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آیین رونمایی از مستند رضا رویگری با نام «تماشاگر بهار» در کنار پاسداشت این هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون، با حضور محسن برمهانی معاون سیما، محسن یزدی مدیر شبکه مستند، عوامل سازنده مستند و جمعی از دوستان نزدیک رضا رویگری و اصحاب رسانه پنجم مرداد در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

محسن برمهانی معاون سیما ضمن قدردانی از حضور این هنرمند در رسانه ملی بیان کرد: این مستند تولید شد تا یادمان نرود کجا بودیم و چه مسیری طی شد تا هنر به اینجا رسید.

وی خطاب به رویگری گفت: باعث افتخارم است کنار ستاره سینمای ایران هستم که در نوجوانی ما ستاره‌ای بود و امروزه ستاره قلب ماست.

برمهانی با آرزوی سلامتی برای این هنرمند افزود: باید مایه شرمندگی مسوولان امر باشد اگر به شما بی‌توجهی می‌شود و اگر اتفاق ناخوشایندی برای شما می‌افتد، من قلبا و صمیمانه می‌خواستم منزل خدمتتان برسم و به خودم یادآوری کنم همچنان شاگرد بزرگوارانی مثل شما هستیم و قدردان قدم‌های بزرگی که شما برای فرهنگ و هنر این کشور برداشتید هستیم. امیدوارم تلویزیون و سینمای ایران همچنان از حضور شما استفاده کند.

منتظرم داوود میرباقری صدایم کند

رویگری در مراسم رونمایی از مستند پرتره‌اش گفت: هیچکس در این کشور به اندازه من تئاتر کار نکرده است، ۶۰ سال در این عرصه بودم اما هنوز خود را شاگرد این عرصه می‌دانم.

بازیگر نقش «کیسان ابوعمره» در سریال مختارنامه درباره اینکه هنوز هم علاقه دارد نقش‌آفرینی کند یا خیر؟ گفت: بله هنوز هم علاقه‌مندم بازی کنم. کاری است که انتخاب کردم. دوستش دارم. انرژی کار را دارم و امیدوارم زودتر بتوانم به مردم خدمت کنم.

وی با اشاره به علاقه‌مندی‌اش به کارهای تاریخی افزود: منتطرم که آقای داوود میرباقری صدایم کند تا اگر قسمت شود بروم و در سریال «سلمان فارسی» بازی کنم.

هنر موسیقی و نقاشی در پس چهره بازیگری

در ادامه ابوالفضل توکلی کارگردان مستند «تماشاگه بهار» گفت: از اعتماد آقای رویگری به گروه ما سپاسگزارم چرا که گروه‌های دیگری هم خواهان ساختن مستندی از زندگی او بودند ولی این هنرمند به ما لطف داشتند.

وی افزود: ما تلاش کردیم روی زندگی هنری آقای رویگری تمرکز کنیم و خوشبختانه او در این کار حافظه‌ی بسیار خوبی داشت و همین طنازی‌ها که اکنون در نشست می‌بینید را در زمان تولید هم داشت.

ابوالفضل محمد باقر، تهیه‌کننده این مستد نیز با اشاره به مشکلات حوزه مستند به لحاظ بودجه خاطرنشان کرد: مدیر شبکه مستند در جهت تکریم از پیشکسوتان هنر اهتمام زیادی دارد و این مستند نیز به همین دلیل انتخاب شد.

وی افزود: در برخورد با این هنرمند پیشکسوت تلویزیون متوجه می‌شوید شخصیت رضا رویگری آمیخته با سه وجه موسیقی، نقاشی و بازیگری است که ما تلاش کردیم آن را در این مستند نشان دهیم.

در پایان این مراسم معاون سیما با اهداء لوح از زحمات 60 ساله این هنرمند پیشکسوت قدردانی کرد .

تصاویر

امتیاز شما