امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس رسانه ملی در نشست با جمعی از نمایندگان مجلس عنوان کرد؛
رئیس رسانه ملی در نشست با جمعی از نمایندگان مجلس عنوان کرد؛

حرکت رو به‌ جلوی صداوسیما با پشتوانه همراهی و همدلی خانه ملت

مشاهده ۹۹۴
۱۴۰۱/۱۰/۰۵- ۲۳:۴۷
تعداد بازدید:994

رئیس سازمان صدا و سیما در نشست مشترک با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، بر حرکت رو به جلوی رسانه ملی با پشتوانه همراهی و همدلی خانه ملت تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی رئیس در در نشستی صمیمانه با حضور حمیدرضا حاجی‌ بابایی رئیس و دیگر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، ضمن تشریح برنامه‌های پیش روی سازمان، همکاری کمیسیون برنامه و بودجه با سیاست‌ها و راهبردهای رسانه ملی در دوران تحول را مغتنم دانسته و بر لزوم تداوم آن تأکید کرد.

                                                              

وی در این نشست با اشاره به ارتباط مؤثر و کارآمد رسانه ملی و مجلس شورای اسلامی‌گفت: سازمان صداوسیما رسالت خطیری در توسعه فرهنگی و بازنمایی تحولات اجتماعی ایران برعهده دارد و ارتباط با بعد حاکمیت برگرفته از بدنه جامعه ما را در رسیدن به اهدافمان کمک می‌کند.
رئیس سازمان صدا و سیما، راهبردها و راهکارهای ارتقای فعالیت‌های سازمان را در گرو رفع مشکلات موجود دانست و متذکر شد: رسانه ملی با ساختاری وسیع، متولی فعالیت دهها شبکه رادیویی و تلویزیونی با تنوع قومی و در سطوح استاتی، ملی و بین‌المللی با حدود سی زبان زنده دنیا است و هدایت این بدنه وزین در دوره تحول نیازمند همکاری و یاری بخش‌های مختلف در کشور است.
جبلی افزود: با توجه به عزم حاکمیت برای پیشرفت در همه قوا، رسانه ملی علی‌رغم تحریم‌ها و چالش‌هایی که دشمنان طراحی کرده اند، مسیر تحول را پیش گرفته ‌و اگرچه سایه تحریم‌های پیاپی رسانه‌ای صداوسیما را با چالش‌های متعددی روبه رو کرده، با عزم جزم مدیران رسانه، این توطئه‌ها به شکل قابل توجهی خنثی شده‌است؛ اما ما برای مقابله همه‌جانبه با این اقدامات همچنان نیازمند حمایت ‌های همه جانبه مجلسیم.         

                                                          

وی دلیل این فشارها را که تازه‌ترین آن سه بار تحریم رسانه ملی در فاصله ۲ ماه است، مؤثر و مفید بودن عملیات رسانه‌ای رسانه ملی دانست و گفت: تحریم‌های رسانه‌ای واکنش منفعلانه‌ای مقابل تلاش موفق رسانه ملی برای بر هم زدن تسلط رسانه‌ای غربی‌ها بر افکار عمومی مردم ایران است.
رئیس رسانه ملی با اشاره بر لزوم هوشیاری در فتنه‌‌های اخیر نیز گفت: رسانه‌ملی با فتنه‌های دشمنانی روبه‌روست که اجازه بیان حقیقت را نمی‌دهند و ورود صداوسیما با بنیه قوی است که فتنه‌ها را خنثی می‌کند.

حمایت مجلس از تولیدات فاخر و انقلابی
در ادامه حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی‌ با اشاره به اهمیت ساماندهی فرهنگی گفت: در چشم‌انداز فرهنگی باید ساماندهی فرهنگی را در اولویت قرار دهیم.

                                                            

وی از متولیان اصلی امور فرهنگی در کشور نیز یاد کرد و گفت: سازمان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌پاسخگویان و متولیان اصلی تولیدات فرهنگی در کشور هستند و باید برای تولید آثار فاخر و ارزشمند، بودجه بهتری برای آنان اختصاص پیدا کند.

حمایت از رسانه ملی در اولویت نمایندگان مجلس
در این نشست که به همت معاونت حقوقی و امور مجلس سازمان صدا و سیما و در ادامه نشست‌های مشترک مدیران ارشد رسانه ملی با نمایندگان مجلس در دوره جدید فعالیت‌های این معاونت برگزار شده بود، تنی چند از معاونین رسانه ملی نیز با طرح مسائل حوزه‌های مأموریتی خود و تشریح برنامه‌های آینده، بر لزوم تعامل نزدیک مجلس و صداوسیما برای پیشبرد اهداف کلان فرهنگی در کشور تأکید کردند.
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه نیز با حضور حداکثری در این نشست شامل آقایان محمد خدابخشی، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، غلامحسین کرمی، ولی‌الله فرزانه، مهرداد گودرزوند چگینی، محسن زنگنه، سید مهدی فرشادان، رجب رحمانی، رحیم زارع، علیرضا شهبازی، غلامرضا رضوانی، ابراهیم عزیزی، جعفر قادری، جبار کوچکی‌نژاد و بهروز محبی نجم‌آبادی در سخنانی به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون اهمیت و جایگاه ارتباط شایسته میان مجلس و رسانه ملی پرداختند.

                                                         

از جمله مواردی که نمایندگان حاضر در نشست به آن پرداختند، بحث زیرساخت‌های مورد نیاز برای تامین مالی صدا و سیما، آمادگی مجلس برای حمایت بودجه‌ای از رسانه ملی، ماموریت سنگین صدا و سیما در جبهه فرهنگی، تخصیص بودجه فرهنگی به صدا و سیما و تشریح فعالیت‌های مختلف مجلس در حمایت از رسانه ملی بود.
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه همچنین ضمن بیان انتظارات خود به عنوان نمایندگان مردم از صدا و سیما، پیشنهاداتی هم در راستای بهبود برنامه‌ها و تولیدات رسانه ملی ارائه کردند.

آلبوم تصاویر خبر را در لینک زیر ببینید: 

https://www.pririb.ir/portal/PhotoSlider3/2068

 

امتیاز شما