امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

جشن فجر 1401 در شبکه آذربایجان غربی

مشاهده ۵۸۱
۱۴۰۱/۱۱/۱۰- ۱۶:۱۱

صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی‌برنامه‌های ویژه و متنوعی در قالب برنامه‌های زنده، مستند، گزارش با انعکاس دستاوردها برای مخاطبان تدارک دیده است .

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رادیو چی چست برنامه‌های ویژه فجر بایرامی، ایستکلر و بیرآخشام بیرسلام به صورت زنده و نمایش فریاد در سکوت، مستند 10 قسمتی خاطره لر کوچه سی، به رنگ باور، شمش جاوید و برنامه  4457 را پخش می‌کند.

برنامه فجربایرامی؛ در ایام باشکوه دهه فجر به مدت 90 دقیقه از ساعت 10 صبح به تهیه کنندگی حمیرا آذرخش ‌با هدف انعکاس دستاوردها در استان و شهرستانها به صورت زنده پخش می‌شود و شامل بخش های مختلف همچون : گزارش، ارتباط با سایر مراکز، ارتباط با خبرنگاران شهرستانها، دعوت از شاعران وعاشیق های محلی و پخش موسیقی‌های حماسی و ملی، خاطرات دوران انقلاب و نمایش های مرتبط با دهه فجر می‌باشد . ایستکلر؛  این برنامه زنده به تهیه ناصر رسول زاده در ایام الله دهه فجر هر روز از ساعت8:30 به مدت 30 دقیقه با موضوع انقلاب و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی را دراقصی نقاط استان با دعوت از مهمانان ، ارتباط با مسئولان و گزارش منعکس خواهد کرد. این برنامه شامل آیتم هایی همچون : گزارش ، مسابقه، ارتباط با خبرنگاران شهرستانها خواهد بود. ویژه برنامه زنده بیرآخشام بیرسلام به صورت خارج از استودیو و بصورت شاد و طنز از محل فرهنگسرای شهرداری  به تهیه کنندگی و کارگردانی اسکندر رحیمی‌ با روزشمار انقلاب، معرفی چهره‌های شاخص انقلابی دراستان و بیانات امام و رهبری در این ایام پخش خواهد شد. در سایر برنامه‌ها نیز از جمله سلام یاشایش، فصل جوانی، اجابت چاغلاری، جمعه گوروشی، کندیمیز، پیام چی چست، شب بخیرکردی، کنکاش و ائل سوزی هم به موضوع گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی‌پرداخت می‌شود.

  سیمای مرکز آذربایجان غربی در ایام دهه فجرپیروزی انقلاب اسلامی‌با پخش ویژه برنامه‌های جنگ شانلی گونلر، سحریزخیر، و ائویمیز به صورت زنده به استقبال جشن‌های انقلاب می رود.  برنامه شبانگاهی (جنگ شانلی گونلر) به منظور تبیین ارزش های انقلاب  بویژه  آشنایی نسل جوان با دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی‌با حضور خانواده‌ها هر شب به مدت 120 دقیقه به صورت ویژه از ساعت 21 از محل آمفی تئاتر مرکز با بخش های جذاب و متنوع با دعوت از مبارزین انقلاب، بسیج طلاب و اساتید، بسیج بانوان، بسیج دانشجویی و دانش آموزی، بسیج سازندگی و کارآفرینان نمونه ، بسیج هنرمندان و فرهنگیان، خانواده شهدا، نیروهای نظامی و انتظامی‌ به تهیه کنندگی داود سلیمانپور بر روی آنتن می رود. برنامه ائویمیز هم از ساعت 12:40 به تهیه کنندگی حسن فرخی و حری رضایی به تبیین این حماسه تاریخی و انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف اجتماعی و خانواده می‌پردازد . برنامه سحریزخیر از ساعت 8:30 با حضور کارشناسان به بررسی مبانی انقلاب و نقش مردم درانقلاب با تبیین آرمانها به تهیه کنندگی حسین جنگجو و داود غفاری آذر بر روی آنتن می رود. برنامه‌های سیری در ورزش، به وقت جوانی، باخیش، اولکمیز، اکینچیلر و نوجوان هم بصورت ویژه با دعوت از ورزشکاران و جوانان موفق به دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف می‌پردازد . سایر برنامه‌ها سیما نیز از جمله  توسعه استان ، آنایوردوم ، برنامه‌های کردی و اذان نغمه سی به موضوع دهه فجر پرداخت خواهند نمود . پخش بیانات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، پخش تصاویر مستند اوایل انقلاب ، فیلم های سینمایی مرتبط با اوایل انقلاب، مستند، تله فیلم، فیلم داستانی و... از دیگر برنامه‌های سیمای مرکز برای این ایام است.  همچنین در روز 22 بهمن برنامه یاشا ایران از ساعت 8 صبح بصورت زنده راهپیمایی مردم در سراسر استان را منعکس خواهد کرد.

معاونت خبر مرکز نیز درفجر 1401 اخبار و رویدادها ، افتتاح ها و دستاوردهای جدید را در بخش های مختلف خبری ، تحلیلی و گفتگوی خبری  به سمع و نظر مردم می رساند. سه برنامه گفتگوی ویژه خبری با موضوع انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد و پیشرفت  در ایام دهه فجر به روی آنت می رود .  تهیه و تولید گزارش های ویژه با موضوع و محوریت فرهنگی ، عمرانی ، اقتصادی و گفتمان انقلاب اسلامی ، تولید بسته ویژه خاطره نگاری انقلاب ، تهیه و پخش گزارشهای عمرانی از 19 شهرستان استان و 19 روستا تا 30 بهمن  و پوشش خبری طرح های افتتاح شده ویژه دهه فجر موثر در روند توسعه و اشتغال پایدار در آذربایجان غربی با به تصویر کشیدن جلوه‌های مردمی انقلاب و خدمات نظام از جمله برنامه‌های این واحد در این ایام می‌باشد.  

 بارگذاری و انتشار تولیدات ویژه دهه فجر در صفحات مجازی ، نشر تولیدات مکملی ویژه فضای مجازی با محوریت انقلاب اسلامی، تولید استوری موشن‌های ویژه نامگذاری ایام دهه فجر، تولید موشن گرافی حماسه دوم بهمن ارومیه ، تولید بسته‌های گرافیکی ، ساخت کمیک موشن ویژه دهه فجر و برگزاری پویش پرچم در شبکه استانی و فضای مجازی از اقداماتی است که معاونت فضای مجازی مرکز آذربایجان غربی در دستور کار دارد .

امتیاز شما