امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جشن 83 سالگی رادیو با حضور پیش‌کسوتان رادیو ایران
جشن 83 سالگی رادیو با حضور پیش‌کسوتان رادیو ایران

رادیویی برای همه مردم ایران

مشاهده ۶۵۲
۱۴۰۲/۰۲/۱۰- ۱۱:۱۳
تعداد بازدید:652

هم‌زمان با ۸۳ سالگی رادیو، برنامه«تنها صداست که می‌ماند» ویژه روز رادیو به صورت زنده با حضور علی‌بخشی‌زاده، معاون صدا، محمد‌جعفر محمدزاده، مدیر رادیو ایران وجمعی از هنرمندان پیش‌کسوت، اهالی رادیو و اصحاب رسانه از تالار همکف ساختمان رادیو با اجرای علیرضا جاویدنیا و ابوالفضل آقاخانی روانه آنتن رادیو ایران شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، هم‌زمان با  ۸۳ سالگی رادیو این برنامه چهارم اردیبهشت سال 1402به مدت 150 دقیقه به مرور خاطرات و برنامه‌های قدیمی‌که سال‌ها قبل از رادیو ایران پخش شده‌ بودند، پرداخت.

 دسترسی به همه شبکه‌های رادیو با نرم‌افزار ایرانصدا

معاون صدای رسانه ملی، علی بخشی‌زاده پشت میکروفون برنامه حاضر شد و اظهار داشت: این روز را به تک‌تک شنونده‌های رادیو چه آن‌هایی که از سال‌های دور رادیو را همراهی کرده‌اند و چه آن‌هایی که به‌تازگی به جمع همراهان و هواداران رادیو پیوسته‌اند تبریک می‌گویم. براساس گزارش مرکز سنجش و ارزیابی صداوسیما از سال گذشته تا امروز سه درصد به شنونده‌های رادیو افزوده شده که برای ما موجب افتخار و مایه مباهات است. من و همه همکارانم لحظه به لحظه در تلاشیم تا اوقات بهتری را برای شما در همراهی با رسانه گرم رادیو فراهم آوریم. وی افزود: ما امروز ۸۳ سالگی رادیو را با خانواده رادیو جشن گرفتیم. رادیویی که در طول این سال‌ها فراز و نشیب متفاوتی را تجربه کرده‌است‌.

معاون صدا با تأکید بر اینکه رادیو رسانه بسیار دوست داشتنی است و جوانان قدرشناس و باتجربه‌ای دارد که با آن همکاری می‌کنند، تصریح کرد: جوانانی که در رادیو کار می‌کنند، قدردان بزرگ‌ترها هستند و همواره صفت یادگیرندگان را دارند. از طرفی روی باز پیش‌کسوتان نیز همیشه در رادیو مثال‌زدنی است. همه می‌گویند رادیو رسانه گرمی است. من می‌گویم باید در هوای رادیو نفس بکشید تا متوجه گرمای آن شوید.

بخشی‌زاده در پایان نیز خبر خوشی به شنوندگان رادیو داد و گفت: از این پس مخاطبان رادیو با استفاده از نرم‌افزار ایرانصدا می‌توانند بدون پرداخت هزینه و مصرف اینترنت از تمام شبکه‌های رادیویی استفاده کنند. علاقه‌مندان و شنوندگان رادیو می‌توانند از طریق جدیدترین نسخه ایرانصدا به تمام شبکه‌های رادیویی دسترسی داشته‌باشند.

 رادیو همچنان پرمخاطب

در ادامه محمدجعفر محمدزاده، مدیر رادیو ایران که صبح امروز با حضور در شبکه خبر رسانه ملی به تشریح برنامه‌های رادیو ایران در سال 1402 پرداخته‌ بود، در برنامه«تنها صداست که می‌ماند» با مرور تاریخچه تاسیس رادیو در ایران، این روز را به شنوندگان فرهیخته رادیو تبریک گفت.

محمدزاده با اشاره به تاریخچه رادیو گفت: امروز روز 83  سالگی رادیوست، اما سابقه رادیو در ایران به پیش از این سال برمی‌گردد. در مطبوعات سال‌های ۱۳۰۱ و ۱۳۰۲ زمزمه‌هایی شنیده شد، مبنی‌بر اینکه قرار است تلفن بی‌سیم در کشور راه‌اندازی شود.

وی افزود: در سال ۱۳۰۵ برای اولین‌بار صدای یک رادیو بی‌سیم در منطقه قصر در محوطه ارتش شنیده شد. از آنجاکه مردم گیرنده نداشتند، سیم‌کشی شد و از طریق بلندگو صدای آن در مکان‌های شلوغ به گوش مردم رسانده شد و سرانجام در سال ۱۳۱۹ به صورت رسمی رادیو ایران افتتاح شد.

مدیر رادیو ایران با تأکید براینکه رادیو هنوز مخاطب دارد، اظهار داشت: ما رادیویی‌ها معتقدیم رادیو هنوز مخاطب و کارکرد خودش را دارد. در نظرسنجی‌های چند سال اخیر رادیو بین ۳۲ تا ۴۰ درصد مخاطب داشته‌است، چون رادیو رسانه زندگی است. رادیو رسانه‌ای است که هم مردم زندگی می‌کنند و هم به آن گوش می‌کنند.

محمدزاده در ادامه با اشاره به  مسابقه «یک، دو، صدا» گفت: از آنجاکه این مسابقه یکی از رقابت‌های جذاب رادیو است و با استقبال خوبی هم مواجه شده، همچنان فصل جدید این برنامه را در رادیو ادامه خواهیم‌داد. همچنین شب‌شعر جام‌جم، ایران آوا و فرهنگ مردم برنا‌مه‌هایی هستند که به فرهنگ و هویت ملی مردم می‌پردازد و همچنان تداوم خواهندداشت.

 خاطره بازی با پیش‌کسوتان

فرهنگ جولایی، تهیه‌کننده ارشد رادیو، استاد امیر نوری، عباس سنجری، عذرا وکیلی، احمد طبعی، ابوالقاسم صادقی و... با حضور در استودیو محل اجرای برنامه، از خاطرات خوش و شیرین همراهی با رادیو ایران که در این سال‌های متمادی در برنامه‌های راه شب، قصه ظهر جمعه، خانه و خانواده، گل‌های رنگارنگ، صبح جمعه با شما، فرهنگ مردم، شب‌به‌خیر کوچولو، رادیو جبهه و... به یادگار گذاشته‌‌اند با شنوندگان فهیم رادیو گفت‌وگو کردند. 

در ادامه، مجریان یادی از گذشتگان رادیو کردند و نمایش رادیویی نیز پخش شد. سپس ارتباط تلفنی با ناهید تاج‌نیا، یکی از پیش‌کسوتان رادیو برقرار شد و او نیز تولد رادیو ایران را تبریک گفت. همچنین با بهروز رضوی، محمدرحمان نظام اسلامی و خسرو والی‌زاده ارتباط تلفنی برقرار شد و آن‌ها نیز تولد رادیو را تبریک گفتند.

همچنین منوچهر والی‌زاده، گوینده و صداپیشه، ناهید تاج‌نیا، گوینده خبر رادیو، محمدرحمان نظام‌اسلامی از مدیران سابق رادیو ایران به صورت تلفنی روز رادیو را به مخاطبان همیشه همراه و پیگیر رادیو تبریک گفتند.

در پایان مراسم، کیک تولد ۸۳‌سالگی رادیو با حضور علی بخشی‌زاده، معاون صدا و محمدجعفر محمدزاده، مدیر رادیو ایران و عذرا وکیلی و امیر نوری دو پیش‌کسوت رادیو بریده شد.

 

 

تصاویر

امتیاز شما