امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
انعقاد تفاهم‌نامه معاونت امور استان‌ها با استانداری کردستان
انعقاد تفاهم‌نامه معاونت امور استان‌ها با استانداری کردستان

انسجام ملی در گرو هم‌افزایی‌ فرهنگی

مشاهده ۳۸۰
۱۴۰۲/۰۴/۲۴- ۱۴:۵۲
تعداد بازدید:380

حسن عابدینی از تولیدات برنامه‌های مشارکتی میان معاونت امور استان‌ها و استانداری کردستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، تفاهم‌نامه تولیدات رسانه‌ای تعاملی، طی نشستی با حضور عابدینی، معاون امور استان‌ها، زارعی کوشا، استاندار کردستان و علی مرادی، مدیرکل صداوسیمای استان در محل سالن جلسات معاونت به امضا رسید. این تفاهم‌نامه با هدف فراهم کردن زیرساخت‌هایی در حوزه‌های فنی، تولید پیام، برنامه‌سازی و تولید فیلم و سریال مشارکتی منعقد شد. عابدینی در این نشست از تهیه چند سریال کردی با مشارکت استانداری کردستان در طول سال و همچنین تولید و پخش نخستین سریال مشارکتی استانی به نام«سنجر خان» خبر داد.

علی مرادی، مدیرکل مرکز هم به نحوه شکل‌گیری توافق و تعامل دو سویه این تفاهم‌نامه اشاره کرد. مرادی گفت: در سفر استانی دکتر جبلی، رئیس رسانه ملی به استان کردستان، طرح برگزاری نخستین جشنواره اقوام ایرانی شکل گرفت. بر همین اساس در نشستی با استانداری کردستان برای برگزاری این جشنواره و تولیدات مشارکتی توافق شد.

وی در ادامه از برگزاری جشنواره موسیقی بومی و قومیتی به همت استانداری کردستان و رسانه استانی پس از پایان محرم و صفر خبر داد و افزود: این جشنواره به منظور معرفی موسیقی اقوام ایرانی برگزار می‌شود. مدیرکل شبکه استانی کردستان تصریح کرد: در آوا و نواهای موسیقی سنتی اقوام ایرانی، بستری از آموزه‌های اجتماعی، دینی، فرهنگی و هم‌گرایی نهفته است، از این رو رسانه ملی با برگزاری این جشنواره، گام مهمی در زمینه تقویت هویت و انسجام ملی بر می‌دارد.

زارعی کوشا، استاندار کردستان نیز از سفر مقام معظم رهبری در سال 1388 به کردستان به عنوان رویدادی مهم یاد کرد که برکات بسیاری برای این خطه به همراه داشت و تغییر نگاه به استان کردستان یکی از مهم‌ترین آن‌ها بود. زارعی کوشا گفت: پس از سفر ایشان به استان کردستان، نگاه امنیتی به استان به نگاه فرهنگی بدل شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، اهمیت ساخت برنامه‌های مشارکتی و ضرورت امضای تفاهم‌نامه برای برنامه‌سازی تعاملی با هدف معرفی واقعیت‌های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی منطقه و همچنین ظرفیت‌های استانی را ضروری دانست و بر تولید برنامه‌های شاد برای جذب مخاطب تأکید کرد. استاندار کردستان همچنین تولید برنامه‌های تبیینی و روشنگرانه در شبکه استانی کردستان را اقدامی ضروری خواند و افزود: تهیه و پخش این برنامه‌ها از حیث مقابله با دروغ‌پراکنی‌ها و انتشار اخبار کذب ناامنی در منطقه از سوی رسانه‌های معاند، به‌خصوص در زمان اغتشاشات اخیر کشور، بسیار با اهمیت بود.

گفتنی‌است که صداوسیمای کردستان در زمان اغتشاشات سال گذشته کشور که خاستگاه اولیه آن شهرستان سنندج و دیگر شهرهای استان بود، توانست با تهیه و پخش گزارش‌ها و برنامه‌های متنوع و به‌موقع، در زمینه آرام‌سازی و مدیریت هیجانی فضای استان، گام‌هایی مؤثر بردارد.

تصاویر

امتیاز شما