امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
طنز نوروزی جدید در راه است؛
طنز نوروزی جدید در راه است؛

«کانی موناکو» عیدانه ویژه شبکه کردستان

مشاهده ۶۵۱۵
۱۴۰۲/۱۰/۲۴- ۱۳:۲۹
تعداد بازدید:6515

این روزها برنامه‌سازان صداوسیمای کردستان در حال ساخت سریال جدیدی با عنوان«کانی موناکو» هستند، سریالی جذاب که قرار است، نوروز سال ۱۴۰۳ به تصویر درآید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «کانی موناکو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فواد فارابی با محور قرار دادن برخی از موضوعات اجتماعی در 20 قسمت در قالب طنز روانه آنتن خواهد شد.

این سریال بر اساس داستانی از  فواد فارابی و آزاد پیرخضری، با حضور جمعی از برترین بازیگران طنز استان‌های کردستان و کرمانشاه همچون یوسف اسدی، عابدین رضایی، ابراهیم مرادی، عدنان قوامی و احمد شاطبی ساخته می‌شود. قصه از آنجا شروع می‌شود که مهرشاد و سیروس دچار غفلتی می‌شوند و از همین رو به روستایی دورافتاده به نام کانی موناکو تبعید می‌شوند و در این روستا با مشکلاتی مواجه می‌شوند که خود آغازگر ماجراهای جدیدی است.

در مجموع این سریال با محور موضوعاتی از جمله جوانی جمعیت، فرزندآوری و نقش شورا در روستایی به نام کانی موناکو در جریان است. مسعود بیگلری، امید حسنپور، حامد منوچهری، بهنام محمدی، مهدی روشنی، فاروق شیخی زارعی، فواد اسدی، راشد آذرباد، جسیم نادری، جمیله عذیری، ثریا ابراهیمی، سمیه رحیمی، سمیرا شیرانی، چیمن ناصری و رؤیا فتحی از دیگر هنرمندانی هستند که در«کانی موناکو» بازی می‌کنند. مشاور کارگردان، رضا وحیدیان و ناظر کیفی آن نور مراد رضایی است. برنامه‌ریز و سرپرست گروه کارگردانی هم آزاد زند کریمی، طراح لباس و منشی صحنه، شیوا صوفی محمودی و مشاور تهیه‌کننده و مدیر امور رسانه‌ای پروژه، طیب‌الله‌ ویسی است.

از دیگر عوامل این سریال می‌توان به مسئول هماهنگی یعنی مصطفی ملاولی، عکاس و تصویرپرداز پشت‌صحنه، بهنام محمدی و طراح صحنه، فواد فارابی اشاره کرد. مدیر صحنه هم هیمن کرمی، اجرای صحنه با بیستون حبیبی و کار چهره‌پردازی هم با مونا میرزایی و دانیال ابراهیمی است. مدیریت تولید را رضا ساعدی و رایزنی گروه تولید را هم فواد ناصری برعهده دارند. مدیر تصویربرداری نیز صلاح کریمی، تصویربرداران، حامد منوچهری و هوشیار مرادی و نورپرداز هم آرمان صیدی است. در ضمن حامد منوچهری و فواد فارابی کار تدوین را نیز بر عهده دارند. مدیر صدابرداری نیز رضا وحیدیان است. افشین شیخی زارعی هم به عنوان مسئول تدارکات دیگر اعضای گروه را پشتیبانی می‌کند.

جذب برترین هنرمندان و برنامه‌سازان

چرخه تولید صداوسیمای کردستان به شدت در حال چرخش است و نوید آینده‌ای روشن برای این رسانه دارد؛ رسانه‌ای که با شعار هویت‌محوری و عدالت‌گستری می‌کوشد تا رضایت حداکثری مخاطبان را داشته‌باشد؛ مهر تأیید آن هم تولید چندین اثر فاخر است که هم‌اکنون در مرحله تولید یا پیش‌تولید قرار دارند و در شماره‌های پیشین هفته‌نامه معرفی شده‌اند.

بر همین اساس عوامل مؤثر بر این حرکت سریع و موفق صداوسیمای کردستان در تولید برنامه‌های فاخر به‌ویژه فیلم و سریال را از نورمراد رضایی، معاون سیمای کردستان جویا شدیم. معاون سیمای کردستان هم در پاسخ به این سؤال ابتدا به وظیفه مهمی‌که شبکه‌های استانی بر عهده دارند، پرداخت و گفت: یکی از ظرفیت‌های شبکه‌های استانی تولید و نمایشی کردن قصه‌ها و داستان‌ها و سرگذشت تاریخی بزرگان و نام‌آوران استان است تا در قالب فیلم‌نامه‌ای فاخر و ساختارمند به نمایش درآیند و در خاطره‌ها ماندگار شوند.

رضایی همچنین افزود: پرداختن به ظرفیت‌های ویژه در حوزه تاریخ و شخصیت‌های موثر در مسیر بالندگی ایران اسلامی و از سویی بهره‌گیری از آداب و سنن ویژه در همه حوزه‌ها می‌تواند منجر به تولیدات ویژه‌ای در قالب فیلم و سریال شود که نه تنها برای مخاطب محلی که برای مخاطب ملی هم جذابیت داشته‌باشد. وی نمونه بارز این تولیدات را«سنجر خان»، «مستوره اردلان» (نخستین زن تاریخ‌نگار، شاعر و نویسنده برجسته) و «ساروبیره» (پهلوان نامی وطن‌پرست) دانست که تولید شده‌اند یا در مسیر تولید و پیش‌تولید قرار دارند.

معاون سیما در ادامه یکی از مهم‌ترین علل این حرکت رو به جلو شبکه استانی کردستان را مدیریت هوشمندانه در به‌کارگیری و جذب هنرمندان و افراد کاربلد جدید و قدیم دانست که به همت علی مرادی، مدیرکل مرکز با جدیت و پشتیبانی کامل صورت گرفت.

باسابقه و نامدار

فواد فارابی که تهیه‌کنندگی و کارگردانی سریال«کانی موناکو» را بر عهده دارد، دارای مدرک فیلم‌برداری و کارگردانی سینماست. فارابی از برنامه‌سازان موفقی است که تاکنون به عنوان مدیر فیلم‌برداری هفت فیلم بلند سینمایی ملی و بین‌ا‌لمللی و بیش از ۳۰ فیلم کوتاه، مدیر تصویربرداری سه سریال و بیش از 20 مستند تلویزیونی و تصویربردار چهار سریال تلویزیونی حضوری فعال داشته‌ است. علاوه بر این، نامزد بهترین فیلم‌برداری در جشنواره شانگهای چین بوده و جایزه بهترین فیلم‌برداری جشنواره جیوانی ایتالیا را از آن خود کرده‌است.

 

تصاویر

امتیاز شما