امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
تصویر هویت ایرانی‌اسلامی در قاب رنگارنگ یلدای 1402
تصویر هویت ایرانی‌اسلامی در قاب رنگارنگ یلدای 1402

شب پرستاره رسانه ملی

مشاهده ۳۰۴
۱۴۰۲/۱۰/۰۳- ۰۸:۵۴
تعداد بازدید:304

تصویر شب ‌یلدای امسال رسانه ملی را برنامه‌هایی متنوع رنگ‌آمیزی کردند و شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون ویژه‌برنامه‌های مختلفی برای مخاطبانشان تدارک دیدند؛ یلدایی که هم ستاره‌ها را گرد هم آورد و هم رنگ‌وبوی زندگی مردم پهنه کشورمان را از اقوام و لهجه‌ها و پوشش‌های محلی گوناگون در خود داشت. هم طعم طنز داشت و هم عطر نمایش و هم آوای موسیقی.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، هنرمندان و برنامه‌سازان بسیاری تلاش کردند تا این آیین کهن ایرانی در فضایی صمیمی و دوست‌ داشتنی در قاب رسانه ملی بنشیند و گرمی‌افزای دورهمی‌های خانوادگی در خانه‌های ایرانیان، از کلان‌شهرها تا دورافتاده‌ترین روستاها باشد.

شبکه یک سیما برنامه «ایران دوست داشتنی» را روی آنتن ‌برد و با حضور اقوام ایرانی و ۳۵۰ تماشاچی در استودیو روی آنتن رفت.

شبکه دو برنامه‌های «سیدخندان» و «مداربسته» را در جدول پخش یلدایی‌اش داشت و عوامل تولید برنامه «صبحانه ایرانی» هم «یلدای ایرانی» را با حضور مهمانان و آیتم‌های رنگارنگ به روی آنتن بردند.

«یلدا»ی پر از ستاره‌های مردمی و هنرمندان، با نشاندن تصویری شاد و دلگرم‌کننده، در قاب شبکه سه سیما نشست و شبکه چهار با برنامه «چاووش»، میزبان مهمانانی از کشور‌های همسایه و اقوام نواحی مختلف ایران شد. یکی از پرکارهای تلویزیون در این مناسبت، شبکه نسیم بود که برنامه‌های «بگو بخند2»، «نسیمی‌شو»، «نسیم آوا» و «شوتبال»  را تا بامداد نخستین شب زمستان روی آنتن داشت.

شبکه آی‌فیلم هم «ترنج و انار» را با اجرای مجریان ایرانی، افغانستانی و تاجیکستانی روی آنتن برد؛ با آیتم‌هایی که برخی از آن‌ها در تاجیکستان ضبط شده بود. شبکه تهران علاوه بر «آشپزی با مامان» با برنامه «در شهر» گزارش‌های مردمی از سطح شهر پخش کرد و برنامه «به خانه برمی‌گردیم» هم ساعات عصر منتهی به شب یلدا را مفرح کرد.شبکه آموزش در ویژه‌برنامه‌ای، در یکی از مدارس شبانه‌روزی حاضر شد و برگزاری جشن یلدا در جمع دانش‌آموزان را انعکاس داد.

ویژه یلدا از بارگاه امام رضا (ع) نیز ارمغان شبکه قرآن و معارف سیما بود. شبکه افق هم برنامه «انارستان» را از مشهد مقدس روی آنتن ‌برد. در شبکه سلامت برنامه‌های «مثبت سلامت»، «حال خوب» و... پخش شد و شبکه کودک نیز برنامه‌های «خانه آبنباتی» و «مل مل» را در جدول پخش این مناسبت قرار داد. همچنین، در شبکه مستند «خجو» و «انار سیاو» و «طنز پارسی» و... رنگ آنتن به خود گرفتند.

این فهرست طولانی است و شبکه‌های امید، نمایش، فراتر، جام جم و... نیز برنامه‌هایی با ایده‌هایی خلاقانه و پربار روی آنتن بردند که همگی در راستای توجه به هویت و سبک زندگی ایرانی‌اسلامی‌بودند و سبدی جامع، دربردارنده نیازهای آگاهی‌بخشی، سرگرمی‌سازی و تکریم خانواده ایرانی به مخاطبانشان عرضه کردند.

نگاهی به این مجموعه پرشمار برنامه‌ها نشان می‌دهد برنامه‌های یلدای رسانه ملی مسیری روبه‌جلو و شایان توجه را در این مناسبت طی کرده‌اند.

 

تصاویر

امتیاز شما