امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
با کیفیت و توان بیشتر؛
با کیفیت و توان بیشتر؛

بروزرسانی و راه اندازی فرستنده‌های رادیویی استان اردبیل

مشاهده ۱۱۵
۱۴۰۲/۱۲/۰۹- ۱۰:۱۱
تعداد بازدید:115

به همت اداره کل فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی، فرستنده‌های رادیویی ایستگاه‌های سامیان و پارس آباد در اردبیل تعمیر و بروزرسانی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، استان اردبیل با دارا بودن 3 ایستگاه رادیویی موج متوسط از جمله استان‌هایی است که توپولوژی بسیار کوهستانی آن، ضرورت پوشش رادیوی AM را دو چندان می‌کند. در همین خصوص، پس از گزارش های ارسالی از ایستگاه سامیان مبنی بر وجود اختلال در فرستنده 50kW وات برنامه استانی این ایستگاه با فرکانس 558 کیلوهرتز و همچنین فرستنده رادیوی سراسری این ایستگاه با فرکانس 1512 کیلوهرتز، یک گروه از کارشناسان واحد فرستنده‌های رادیویی اداره کل فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی به محل ایستگاه اعزام شدند.

در بررسی‌های صورت گرفته، مشکل به وجود آمده ناشی از وجود برگشتی در مدار مچینگ اتاق آنتن تشخیص داده شد که به نوبه خود سبب اشکال در ترانزیستورها شده بود. لذا تیم اعزامی‌با توجه به شرایط و حساسیت ویژه این فرستنده‌ها، اقدام به طراحی مجدد مدار و اعمال تغییرات بر اساس طراحی جدید کردند و نهایتا پس از 5 روز کاری گروه موفق به راه اندازی فرستنده‌های با کیفیت و توان بهتر شدند.

همچنین در ادامه همکاران این گروه، بلافاصله راهی ایستگاه پارس آباد(دشت مغان) شدند تا نسبت به تنظیم مجدد فرستنده رادیویی این استان نیز اقدام کنند.

لازم به ذکر است فرستنده استانی این ایستگاه با فرکانس 1197 نیز دارای مشکل بود که با تنظیم راک کنترل فرستنده و مدار مچینگ اتاق آنتن مشکل برطرف شد و فرستنده تمام قدرت در مدار قرار گرفت.

امتیاز شما