امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

تفاهم‎نامه شبکه تلویزیونی ایران کالا و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

مشاهده ۱۴۷۱
۱۳۹۸/۰۳/۲۷- ۱۳:۰۳

شبکه تلویزیونی ایران کالا و معاونت صنایع‎دستی سازمان میراث فرهنگی، برای حمایت از هنرمندان این عرصه تفاهم‎نامه امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اردشیر زابلی‎زاده مدیر شبکه ایران کالا و رئیس کمیته ارتباط با تولیدکنندگان و کار آفرینان رسانه ملی با اعلام آمادگی ایران کالا برای حمایت از هنرمندان صنایع‎دستی در سال رونق تولید گفت: باید از صنایع‎دستی به‎عنوان یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت و این هنر زیبا را معرفی کرد و ما امیدواریم بتوانیم در رسانه ملی تبلیغات امیدبخشی از صنایع‎دستی داشته باشیم. رئیس کمیته ارتباط با تولیدکنندگان و کار آفرینان رسانه ملی افزود: به دستور رئیس سازمان صداوسیما، کمیته ارتباط با تولیدکنندگان و کارآفرینان و نیز ستاد رونق تولید در این سازمان تشکیل شده و با توجه به ظرفیت‌های موجود در صنایع‎دستی، می‌توان در خصوص معرفی و حمایت از صنایع‎دستی در این کمیته و ستاد برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام داد و علاوه بر شبکه ایران کالا که بیشترین نقش را در اطلاع رسانی تولید در کشور دارد، از ظرفیت سایر شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز استفاده کرد.
مدیر شبکه ایران کالا با اشاره به تولید مسابقه‌ای با موضوع حمایت از تولید ملی در این شبکه گفت: مسابقه «ایرونی‎جات» با هدف حمایت از تولید ملی سلخته شده است که در آن می‌توان از ظرفیت‌های صنایع‎دستی نیز استفاده کرد و محصولات و رشته‌های مختلف آن را معرفی کرد. البته نمونه خارجی برنامه نیز وجود دارد. پویا محمودیان معاون صنایع‎دستی سازمان میراث فرهنگینیز در این جلسه با بیان اینکه ایران با دارا بودن هشت شهر و دو روستای جهانی صنایع دستی، رتبه اول ثبت شهر‌ها و روستا‌های جهانی صنایع‎دستی را دارد؛ گفت: صنایع‎دستی در کنار بوم‌گردی باعث مهاجرت معکوس به روستا‌ها شده و در حال حاضر افراد بسیار زیادی در این حوزه مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: حمایت رسانه‌ها از جمله رسانه ملی و معرفی این هنر- صنعت می‌تواند منجر به حمایت‌های بیشتر از صنایع‎دستی، هنرمندان این حوزه و تولیدکنندگان و عرضه‎کنندگان شود و به معرفی هرچه بیشتر صنایع‎دستی کمک می‌کند.

گفتنی است معرفی و تبلیغ صنایع‎دستی و هنر‌های سنتی با ساختار مستند، حمایت از هنرمندان و صنعتگران در سطح کشور و همکاری در بازاریابی و فروش تولیدات صنایع‎دستی و هنر‌های سنتی در فضای مجازی و فروش تلویزیونی و پوشش رسانه‌ای اخبار و رویداد‌های حوزه صنایع دستی موضوع تفاهم نامه همکاری معاونت صنایع دستی با شبکه تلویزیونی ایران کالا است.

امتیاز شما