امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقش رادیو تاجیکی خراسان رضوی در از سرگیری پروازهای ایران و تاجیکستان

مشاهده ۸۶۹
۱۳۹۸/۰۳/۲۸- ۱۶:۵۰

رادیو تاجیکی صداوسیمای مرکز خراسان رضوی با پیگیری‌های مجدانه نقش پررنگی در از سرگیری پروازهای پروازهای ایران و تاجیکستان ایفا کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، اهمیت رسانه همواره در رفع برخی مشکلات سیاسی کشورها مؤثر بوده است و یکی از اهداف اصلی رسانه‌های برون‎مرزی صداوسیما استحکام روابط جمهوری اسلامی ایران با دولت‎ها و ملت‎ها بوده است. پرواز هواپیمای شرکت ایرانی «وارش ایرلاینز» از (مشهد به دوشنبه)، هشت ماه قبل متوقف شده بود، اما از پنجشنبه 6 ژوئن دوباره از سرگرفته شد.
پروازهای شرکت «تاجیک ایر» از اواخر دسامبر سال 2018 در مسیر دوشنبه - تهران به علت مشکلات سیاسی و اقتصادی قطع شده بود.
گفتنی است روابط ایران و تاجیکستان پیشتر به دلیل برخی اتفاقات ناخوشایند و دامن زدن رسانه‌های صهیونیستی و وهابی به مشکلات ایجاد شده بین ایران و تاجیکستان، به سردی گراییده بود و رادیو تاجیکی با استفاده از موقعیت و نفوذ در بین مردم تاجیکستان از فرصت استفاده کرد و به تشریح مبانی جمهوری اسلامی ایران پرداخت و  با کمک کارشناسان ایرانی و تاجیکی، اهداف و اغراض پشت پرده برخی کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی در قطع روابط دو کشور را تببین و به رفع کدورت‎ها کمک زیادی کرد.
اکنون با همت و پیگیری‌های رادیو تاجیکی برون‎مرزی در برقراری خط پروازی دو کشور ایران و تاجیکستان و مصاحبه با مقامات دو کشور برای حل این مسئله، رهآورد تلاش 8 ماهه به ثمر نشسته و با اقبال مقامات دو کشور روبرو شده است.
«امیر تیره کار» یکی از صاحبان صنایع در تاجیکستان در این رابطه به خبرنگار رادیو تاجیکی گفت: حدود سه سال است در تاجیکستان مشغول به کار هستم که به دلیل قطعی پروازهای ایران و تاجیکستان متحمل هزینه‌های فراوان می‎شدیم؛ چرا که از تهران به ترکیه و سپس تاجیکستان هزینه و وقت زیادی بر ما تحمیل می‌شد. همچنین «بهروز شریفی» از اتباع تاجیکستان با ارسال پیام صوتی، با استقبال از برقراری پروازهای تاجیکستان و ایران آن را خبری بسیار خوشحال کننده دانست و نقش رادیو تاجیکی صدای خراسان را مهم برشمرد. «احمد مقیم» یکی دیگر از اتباع تاجیکستان نیز با قدردانی از مقامات جمهوری اسلامی ایران در همکاری با تاجیکستان برای برقراری خط پروازی مشهد و دوشنبه ابراز خوشحالی کرد و نقش رادیو تاجیکی را در این باره برجسته خواند و از این رسانه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

امتیاز شما