امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

گشایش دفتر خبرگزاری صدا و سیما در تربت حیدریه

مشاهده ۳۹۵
۱۳۹۸/۰۷/۰۱- ۱۳:۱۴

دفتر خبرگزاری صداوسیما در شهرستان تربت حیدریه با حضور قائم مقام صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مرکز به عنوان پنجمین دفتر خبری در خراسان رضوی، به منظور پوشش و انعکاس بهتر رویداد‌های خبری تربت حیدریه در رسانه ملی امروز به بهره برداری رسید.

قائم مقام صداوسیما در مراسم افتتاحیه گفت: با راه‌اندازی دفتر خبری در تربت حیدریه امیدواریم گام‌های خوبی برای معرفی ظرفیت‌های این شهرستان برداشته شود. حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم افزود: تا پایان امسال شاهد افزایش تعداد شبکه‌های دیجیتال در شهرستان تربت حیدریه و همچنین پوشش بیشتر امواج اف ام در این شهرستان خواهیم بود. وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد تجهیزات لازم صداوسیما را از داخل تامین می‌کنیم، گفت: اگر این خودکفایی صورت نمی‌گرفت با وجود تحریم‌های فعلی در زمینه تجهیزات و توسعه رسانه دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شدیم.

 قانم مقام صداوسیما افزود: هم اکنون نود و هفت و نیم درصد پوشش دیجیتال در کشور داریم و نقاط باقی مانده، شامل دو و نیم درصد به علت قرار گرفتن در مناطق صعب العبور و جمعیت بسیار پائین فاقد پوشش  است. حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم ابراز امیدواری کرد دفاتر خبری بتوانند تولیدات خوب و باکیفیتی را در همه شبکه‌های صداوسیما عرضه کنند.

باستانی، نماینده مجلس نیز در این مراسم گفت: امیدواریم با افتتاح دفتر خبری، به این مهم که معرفی پتانسیل‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و کشاورزی تربت حیدریه در سطح کشور است، دست یابیم.

دکتر باستانی افزود: مجلس نگاه خوبی به رسانه ملی دارد و برنامه‌های خود را برای تامین بودجه در حوزه سخت افزاری که مهمترین آن بحث ماهواره ای است، در صدر قرار داده تا با این اعتبار و راه اندازی پوشش ماهواره‌ای بتوان در مقابل رسانه‌های معاند ایستاد.

حجت الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم در جلسه شورای ادرای تربت حیدریه نیز گفت: بیش از ۹۵ درصد تجهیزات مورد نیاز سازمان صدا و سیما را در داخل کشور تامین می‌کنیم؛ چرا که اگر این خودکفایی صورت نمی‌گرفت با وجود تحریم‌های فعلی در زمینه تجهیزات و توسعه رسانه دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شدیم.

قائم مقام صدا‌وسیما افزود: پس از گذشت پنج دهه از انقلاب اسلامی‌ با بررسی اجمالی، شاهد کسب موفقیت‌های بیشماری بوده‌ایم که در تاریخ ایران کم‌نظیر است.

وی تصریح کرد: تا پایان امسال شاهد افزایش تعداد شبکه‌های دیجیتال در تربت حیدریه و همچنین پوشش بیشتر امواج FM خواهیم بود.

همچنین سعید باستانی، نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تربت حیدریه اولین شهر پیروز انقلاب اسلامی، بزرگترین تولیدکننده زعفران در کشور، بزرگترین تولیدکننده پسته در خراسان و پایتخت ابریشم ایران است. او ادامه داد: تربت حیدریه با تولید یک‌میلیون راس دام، بزرگترین تولیدکننده دام در شرق کشور است.  متاسفانه در کشور کمتر کسی از وجود چنین پتانسیل‌هایی در تربت حیدریه اطلاع دارد که نشان می‌دهد در حوزه تولید خبر و اشاعه خبر ضعیف عمل کردیم که امیدواریم با افتتاح دفتر خبری به این مهم، که معرفی پتانسیل‌های فرهنگی، تاریخی؛ اقتصادی و کشاورزی در سطح کشور است، دست یابیم.

او تصریح کرد: وجود نقاط کور آنتن‌های صدا و سیما همچنان در شهرستان وجود دارد که این تقاضا را بار‌ها اعلام کردیم و اکنون نیز در حضور قائم مقام صدا و سیما این درخواست را مطرح می‌کنیم.

امتیاز شما