امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

زندگی پدر موشکی ایران را از رادیو نمایش بشنوید

مشاهده ۲۵۸
۱۳۹۸/۰۸/۲۱- ۱۱:۴۵

رادیو نمایش با پخش نمایش جدید رادیویی «خط مقدم» یاد و خاطره شهید حسن تهرانی مقدم، پدر موشکی ایران را گرامی می‌دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نمایش رادیویی «خط مقدم» با اقتباس از کتاب «خط مقدم» نوشته فاطمه حدادی توسط سهیلا خدادادی به صورت نمایش رادیویی تنظیم شده است. بخشی از این نمایش به زندگی شخصی شهید تهرانی مقدم و بخش اعظمی از آن به فعالیت‌های وی در زمینه ساخت و تجهیز موشک «اسکات بی» می‌پردازد.

داستان از دهه 60 شروع می‌شود، زمانی که شهید حسن تهرانی مقدم رزمنده بود و ما فاقد تجهیزات پیشرفته بودیم. آن زمان کشور عراق تجهیزات موشکی داشت اما ما توانایی خرید و ساخت آن را نداشتیم تا اینکه وی به سوریه و لیبی سفر می‌کند و ایران 12 موشک از لیبی خریداری می‌کند. اینجاست که شهید تهرانی مقدم تصمیم به ساخت موشک می‌گیرد و از فرمانده‌اش می‌خواهد تا گروهی آموزشی را به سوریه بفرستند تا درباره موشک، اطلاعاتی را جمع آوری کنند و پس از آن از طریق مهندسی معکوس، تمام مراحل ساخت موشک را طرح ریزی می‌کند تا به ساخت برسند.

نمایش رادیویی «خط مقدم» به کارگردانی مهرداد مهماندوست، روایت مهدی طهماسبی، هنرنمایی رضا عمرانی، مهدی نمینی مقدم، محمد رضاعلی، سعید سلطانی، بیتا خارستانی، کامیار محبی، علی زرینی، محمد آقامحمدی و ... 22 آبان ساعت 14:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

 

امتیاز شما