امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
آیت الله جمال الدین دین پرور:
آیت الله جمال الدین دین پرور:

شهادت سردار سلیمانی روح مقاومت را در جامعه صد چندان کرد

مشاهده ۳۷۰
۱۳۹۸/۱۰/۱۴- ۱۶:۱۱
تعداد بازدید:370

آیت الله جمال الدین دین پرور در برنامه «عشق حرف اول نام تو بود»، رادیو فرهنگ گفت: شهادت سردار سلیمانی روح مقاومت را در جامعه صد چندان کرد و انگیزه‌ها برای ادامه راه سردار قوت بیشتری گرفته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آیت الله جمال الدین دین پرور، موسس بنیاد نهج البلاغه، در برنامه «عشق حرف اول نام تو بود» رادیو فرهنگ در خصوص شباهت سردار سلیمانی به مالک اشتر گفت: زمانی که به دنبال لقبی برای سردار شهید قاسم سلیمانی هستیم بلافاصله ذهن ما به سمت مالک اشتر سوق پیدا می‌کند چراکه مالک اشتر علاوه بر شجاعت و تقوا و در کنار جنبه‌های معنوی و عرفانی که داشت در طبعیت و اطاعت از ولایت و امیرالمومنین سرآمد بود.

وی افزود: آن سردار شجاع در زمان جنگ وقتی به خیمه معاویه می رسد امام می‌گوید، برگرد، بدون اینکه اظهار نظری بکند از امر امیرالمومنین اطاعت می‌کند.

آیت الله جمال الدین دین پرور با بیان اینکه سردار سلیمانی شخصیت و فرمانده ای محبوب بود، گفت: زمانی که خبر شهادت ایشان اعلام می‌شود موجی در جهان اسلام به ویژه در ایران شکل گرفت، چراکه علم، عشق، تقوا و جهاد در این شخصیت جمع شده بود و ایشان در راس یک قدرت نظامی است در دل جامعه نفوذ کرده و مردم بسیار به او علاقمند بودند.

موسس بنیاد نهج البلاغه با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در دفاع از کشور، اسلام و مستضعفین پر تلاش بوده است، تصریح کرد: سردار سلیمانی با این اوصاف بسیار شبیه به مالک اشتر است، همانطور که مالک دشمنان را به وحشت انداخته بود سردار سلیمانی هم در دوران جهاد به قدری قدرتمند بود که دشمن از وجود ایشان هراسان بود، مخصوصا زمانی که گفته شده بود اسرائیل قصد حمله به مواضع هسته ای ایران را دارد، سردار سلیمانی گفت که مانعی ندارد بیایند اما زمانی که بازگشتند دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت، لذا دشمن می داند که سردار سلیمانی این قدرت را دارد دفاع را به حد اعلا برساند.

وی افزود: شهادت و جای خالی ایشان برای افرادی که با سردار بودند بسیار سخت است، باید گفت که سردار سلیمانی گام های بلندی را برداشت. آمریکا با تمام قدرتی که از آن دم می زد نتوانست بر سوریه غلبه کند چراکه سردار سلیمانی یکی از مهره ای اصلی مقاومت و پیروزی سوریه بود.

آیت الله جمال الدین دین پرور تاکید کرد: سردار سلیمانی شاگردانی تربیت کرد که می توانند راه او را ادامه بدهند و روح بلند ایشان همواره پشتیبان این جماعت خواهد بود. شهادت ایشان روح مقاومت را در جامعه صد چندان کرد و انگیزه‌ها برای ادامه راه سردار قوت بیشتری گرفته است.

گفتنی است سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی یک عملیات تروریستی جمعه ۱۳ دی در فرودگاه بغداد توسط بالگردهای امریکایی مورد ترور قرار گرفت و به پاس اجر سالها مجاهدت پرافتخار به دیدار معبود شتافت.

«عشق حرف اول نام تو بود» امروز به تهیه کنندگی سعید فرح آبادی و فردا یکشنبه 15 دی نیز به تهیه کنندگی مونا توسلی روی آنتن رادیو فرهنگ می رود.

 

 

امتیاز شما