امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

برنامه های رادیو فرهنگ در هفته کتاب

مشاهده ۳۵۵
۱۳۹۹/۰۸/۲۴- ۱۱:۰۵

شبکه رادیویی فرهنگ از ۲۴ تا ۳۰ آبان، به بیست و هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران می‌ پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علیرضا حبیبی، مدیر شبکه رادیویی فرهنگ، از میزبانی این رادیو برای برگزاری اختتامیه نوزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه و اعلام آمادگی برای پوشش افتتاحیه هفته کتاب خبر داد. حبیبی گفت: رادیو فرهنگ همچون سال های گذشته با توجه به رسالت فرهنگ سازی برای خوب کتاب خواندن و کتاب خوب خواندن، بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران را پوشش می دهد.
وی افزود: شبکه رادیویی فرهنگ، افتتاحیه هفته کتاب را به‌ صورت زنده از شیراز، پایتخت کتاب منعکس می‌کند. همچنین اختتامیه بیست‌ و‌ هشتمین دوره هفته کتاب و مهم‌ ترین رویداد این هفته یعنی جشنواره کتاب و رسانه، در استودیو یک معاونت صدای رسانه ملی برگزار می‌ شود.
مدیر رادیو فرهنگ خاطرنشان کرد: رونمایی از پویش نذر‌ کتاب، از دیگر برنامه‌ های رادیو فرهنگ در هفته کتاب است. این پویش نتیجه همکاری بسیج دانشجویی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران است که به جمع‌ آوری و توزیع کتاب به‌ ویژه در بین خانواده‌ های محروم سراسر کشور اقدام می‌کند.

مهدی داد‌جو، سرپرست گروه کتاب رادیو فرهنگ، درباره برنامه‌ های هفته کتاب این رادیو بیان کرد: برنامه «هفت اقلیم» همزمان با 24 آبان‌، روز کتاب‌، کتاب‌ خوانی و کتابدار، به برنامه‌ های مناسبتی هفته کتاب و رویکرد‌های اعلامی از سوی مجری این هفته، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، اختصاص پیدا می‌ کند.

وی تصریح کرد: برنامه«هفت اقلیم» ۲۴ آبان، در نخستین روز هفته کتاب، افتتاحیه این رویداد فرهنگی را منعکس می‌کند. در بخش خبری نیز محمد آسیابانی با اخبار هفته کتاب با شنوندگان رادیو فرهنگ همراه می‌شود. ارتباط تلفنی با صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و ایوب دهقانکار، دبیر هفته کتاب و مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران درخصوص برنامه‌ های هفته کتاب و گفت و گو با حامد محقق درباره فعالیت های کتابخانه سازی وی در منطقه محروم بشاگرد، از بخش های دیگر برنامه است. همچنین برنامه«هفت اقلیم» آیتم های اهمیت کتاب کودک و کتاب خوانی کودک، پخش بیانات رهبری درباره اهمیت کتاب و کتابخوانی و گزارش مردمی فاطمه داودیان را در برنامه گنجانده است.

سرپرست گروه کتاب رادیو فرهنگ، با اشاره به دیگر برنامه‌ های اختصاصی این شبکه رادیویی در هفته کتاب ادامه داد: هر روز از هفته کتاب یکی از خبرنگاران، اخبار روز را برای شنوندگان رادیو فرهنگ اطلاع‌ رسانی می‌کند.  رویکرد اصلی در این بخش، توجه به اتفاقات کتاب‌ محور مناطق دو‌ردست و کم‌ برخوردار به‌ ویژه روستا‌ها است.
دادجو خاطرنشان کرد: همزمان با آخرین روز از هفته کتاب، برنامه«کتابستان» به تهیه‌ کنندگی رویا ولی‌ زاده، با محور مسابقه کتاب خوانی آغاز می‌ شود. ناشران علاقه‌ مند می‌ توانند جدید‌ترین آثار خود را رایگان در برنامه معرفی کنند. کتاب شناسی، نویسنده‌ شناسی و کتاب خوانی، از بخش‌‌ های مختلف برنامه «کتابستان» است.

مهدی دادجو در پایان گفت: در رادیو نمای رادیو فرهنگ این امکان را داریم تا برخی از برنامه‌ ها را به صورت تصویری نیز اجرا کنیم، همچنین استودیویی را نیز تجهیز کرده‌ ایم تا برنامه‌‌ هایی هم به صورت زنده و تصویری برای مردم اجرا شود.


امتیاز شما