امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

آثار ویت برنِت در «هزار توی داستان» رادیو نمایش

مشاهده ۳۷۹
۱۳۹۹/۰۹/۱۹- ۱۴:۰۵

برنامه«هزار توی داستان» رادیو نمایش، 21 آذر به آثار ویت برنِت، استاد رشته داستان نویسی در دانشگاه کلمبیای امریکا و همچنین موسس و سردبیر مجله تخصصی داستان می پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه«هزار توی داستان» شنوندگان را با ویت برنِت، استاد رشته داستان نویسی در دانشگاه کلمبیای امریکا و آثار وی آشا می‌کند.

ویت برنِت همچنین خبرنگار مجله تایمز و نیویورک هرالد و نیویورک سان بود. او به جز دانشگاه کلمبیا در دیگر دانشگاه‌ها و کارگاههای داستان نویسی امریکا هم تدریس کرده و کالی مک کالرز و و جی دی سلینجر از جمله دانشجوهای او بودند. او به همراه همسر نخستش، مارتا فُلی و بعدها همسر دومش، هلی برنت، که هر دو نویسنده و محقق بودند، نقش بزرگی در پیشرفت داستان کوتاه آمریکا و جهان داشته اند.آنها با راه انداختن یک مجلهٔ تخصصی داستان کوتاه و معرفی تعداد زیادی نویسندهٔ مستعد، که همگی بعدها مشهور شدند، نامشان را ماندگار کردند.

در این برنامه بهناز بستاندوست داستان «شرل» ویت برنِت را روایت کرده و در بخش کارشناسی با کیهان بهمنی در این زمینه صحبت می‌کند.

رضا عمرانی راوی زندگینامه و ژاله محمدعلی تهیه کننده برنامه «هزار توی داستان» هستند که جمعه‌ ها ساعت 21 از رادیو نمایش پخش می‌ شود.

 

امتیاز شما