امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

عزت نفس و ‌سلامت بانوان در «خشت اول» رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۲۹
۱۳۹۹/۱۱/۲۸- ۱۰:۱۲

برنامه رادیویی«خشت اول» امروز ۲۸ بهمن با موضوع نقش عزت نفس در سلامت زنان از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، عزت نفس در بهداشت و سلامت روانی افراد نقش محوری و موثری بازی می‌کند. تحقیقات حاکی از آن است که داشتن احساسات مثبت درباره خود، عامل مهم در رشد سالم شخص به حساب می آید. چنین پذیرش گسترده ای از اهمیت خود ارزشمندی و تاثیر آن در رشد سالم شخص سبب شده تا در دهه‌های اخیر موضوع و راه‌های تقویت و افزایش خودارزشمندی، کانون توجه روان شناسان باشد.

از سوی دیگر اشتغال زنان باعث افزایش شناخت نسبت به خود، که یکی از پایه‌های عمده سلامت روان است، می‌شود و منابع گوناگونی برای احساس رضایت در خود و دریافت پاداش را ایجاد می‌کند، لذا زنان شاغل امکان انجام فعالیت های مقبول و ارزشمند اجتماعی را به سبب افزایش عزت نفس پیدا می‌کنند.

در برنامه«خشت اول» امروز دکتر غفاری، روانشناس، تحقیقات و پژوهش های انجام شده توسط محققان، استادان و پژوهشگران داخلی و خارجی را مرور کرده و ضمن طبقه بندی آنان در گروه‌های مشابه، تشریح مفاهیم و دیدگاه‌های عزت نفس و سلامت روان، نقش عزت نفس بر سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی زنان را بررسی می‌کند.
برنامه «خشت اول» به همت گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ، به نویسندگی و تهیه کنندگی مریم یوسفی پور و اجرای فاطمه امجدیان، هر سه شنبه ساعت ۱۳:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

امتیاز شما