امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
گپ و گفت قاب کوچک با مدیر شبکه رادیویی ورزش:
گپ و گفت قاب کوچک با مدیر شبکه رادیویی ورزش:

رادیو ورزش حلقه واسط مخاطبان و جامعه ورزشی

مشاهده ۲۶۸
۱۴۰۲/۰۴/۱۷- ۱۱:۴۷
تعداد بازدید:268

شبکه رادیویی ورزش رسانه مرجع ورزشی در اطلاع رسانی، تحلیل، تفسیر و سرگرمی است که پنجشنبه ۸ تیرماه ۱۳۷۸ با رسالت هایی همچون ترویج و تقویت روحیه مشارکت مردم به شرکت در فعالیت‌های ورزشی برای رسیدن به جامعه سالم و با نشاط و بهره‌گیری از غرور ملی حاصل از کسب افتخارات ملی راه اندازی شد، به همین بهانه با علی اصغر احمدی، مدیر جدید شبکه رادیویی ورزش گپ و گفت کوتاهی شده که تقدیم شما خوانندگان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برای نخستین مورد این سوال مطرح می‌شود: حسی که به ۲۵ سالگی رادیو دارید را بیان می‌کنید؟
۲۵ سال پیش جمعی از پیشکسوتان و همکاران فعلی و مدیران سابق با تلاش و همت مثال زدنی با هدف خدمت و اطلاع رسانی به مردم رسانه ای را تشکیل دادند که برای شنوندگان و جامعه ورزش تحفه ای بسیار ارزشمند و ماندگار شد، امروز بنده و همکارانم امانتدار و پرچمدار این رسانه ایم که امید داریم بتوانیم ادامه دهنده راه پیشینیان خوبی باشم و جایگاه مناسبی در میان رسانه‌های ورزش کشور در جهت جلب رضایت مخاطبان کسب کنیم.

چه چشم اندازی را برای رادیو ورزش در سال جاری ترسیم کردید؟
به لحاظ فعالیت ورزشی سال پرترافیک و شلوغی را در پیش داریم؛ به منظور کمک به رشته‌های مختلف و مراجع و نهادهای ورزشی و ... در صدد ارتباطات موثرتر و قوی تر با فدراسیون‌ها، کمیته ملی المپیک و پار المپیک هستیم تا مسابقات آسیایی و پارا آسیایی‌هانگژو، جام ملت های آسیا و رقابت های تیم های باشگاهی و ملی در ایران، آسیا و جهان در رادیو ورزش و رادیو ورزش بانوان به نحو شایسته ای پوشش داده شود.
با توجه به این که مدیریت این شبکه به تازگی به شما سپرده شده است، جزو موردی که گفته شد به اقداماتی قرار انجام شود، اشاره می‌کنید؟
قطعا به دنبال بهبود و ارتقای کیفی برنامه‌ها خواهیم بود، پرورش نیروهای جوان و جذب نیروهای خلاق و خوش فکر به عنوان پشتوانه سازی در رادیو ورزش و رادیو ورزش بانوان انجام خواهد شد. به آموزش نیروهای جوان با استفاده از ظرفیت پیشکسوتان برنامه ساز توجه می‌شود. در گونه‌های مستند و جدیدتر توجه بیشتری به مخاطبان خواهد شد. بسط و افزایش ضریب برنامه‌ها در فضای مجازی و حسن استفاده از ایرانصدا برای پوشش کامل رویدادهای ورزشی از برنامه‌های پیش روی ما درآینده خواهد بود.

شبکه رادیویی ورزش چه برنامه‌های شاخصی دارد؟
از برنامه‌های شاخص این شبکه می توان به "صبح و ورزش" برنامه صبگاهی و در طلیعه برنامه‌های شبکه است که مورد توجه جامعه مخاطبان به مسئولان و ورزشکاران است که وجه غالب آن اطلاع رسانی به موقع صحیح و دقیق است که به سوالات و نیازهای شنوندگان برنامه پاسخ های مناسب داده می‌شود، اشاره کرد. برنامه "از فوتبال چه خبر" برنامه فوتبالی و مورد توجه مخاطبان این رشته پرطرفدار است که به دغدغه‌های این رشته ورزشی و علاقه مندی هواداران و سوالات و دغدغه‌ها آنان توجه می‌شود و در مورد مسائل مختلف این رشته کنکاش و پیگیری صورت می‌گیرد. "عصرانه" برنامه سرگرمی و تفریحی شبکه است که عصرها پخش می‌شود که در آن فضای مفرح و شادی توسط بازیگران و عوامل برنامه فراهم می‌شود و در کنار آن به مقوله ورزشی هم توجه می‌شود و برنامه "همیشه با ورزش"، موضوعات و مسائل کلان مدیریتی و ورزش کشور را با حضور کارشناسان و مسئولان مورد نقد و چالش قرار می دهد.

به برنامه‌های خیلی قدیمی اشاره می‌کنید که سالیان سال روی آنتن می رود، و این که چه ویژگی و شاخصه ای داشته که طی این سالها روی آنتن رفته است ؟
از برنامه‌های قدیمی‌ شبکه می توان به برنامه‌های "صبح و ورزش"، "جهان ورزش" و "همیشه با ورزش" اشاره کرد که از برنامه‌های قدیمی رادیو ورزش هستند که در آن صداقت و صراحت لهجه و ارائه اطلاعات صحیح و دقیق به موضوعات مختلف می‌پردازند . بویژه برنامه تخصصی جهان ورزش در هیچ یک از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی نظیر ندارد. علاوه بر این برنامه‌ها؛ از روز اول تأسیس شبکه، گزارش های ورزشی رشته‌های مختلف ورزشی هم در جدول پخش شبکه جایگاه ویژه ای داشته اند.

با توجه به سند تحول رسانه ملی و معاونت صدا کنداکتور شبکه رادیویی ورزش بر چه اساسی چیده شده است؟
رادیو ورزش همگام با سند تحول رسانه ملی و معاونت صدا و هماهنگ با قرارگاه‌های این معاونت نگاه تحولی به برنامه‌های خود داشته و بر اساس این نگاه به مقوله‌های هویت ملی و دینی، عدالت گستری، سبک زندگی ایرانی اسلامی، ارائه الگوی زن تراز جامعه ایرانی اسلامی، جوان مومن و انقلابی و موفق، شادی و نشاط، امید آفرین و آگاهی بخش، پیشرفت در عرصه‌های مختلف برنامه سازی داشته است که نمود آن در برنامه‌های مختلف رادیو ورزش و رادیو ورزش بانوان نظیر ایران خاک دلیران، شهدای ورزشکار، پهلوانان ماندگار، جهان ورزش، بانوی ایرانی، همیشه با ورزش، گزارش های ورزشی و ... متبلور است.

اگر بخواهید شبکه رادیویی ورزش را بیشتر به مخاطبان معرفی کنید؟
شبکه رادیویی ورزش به عنوان حلقه واسط میان مردم و مخاطبان و جامعه ورزش رسالت خود را حمایت همه جانبه از جامعه ورزش کشور و اعتلای پرچم ایران اسلامی قرار داده است، امیدواریم در این عرصه هم بتوانیم توقعات مردم را برآورده کنیم و نقش آگاهی‌بخشی و حمایت از گروه‌ها و نهاد های ورزشی کشور را به خوبی ایفا کنیم که در این مسیر به دعای خیر مردم و همراهی مراجع ورزشی کشور نیازمندیم.
مخاطبان می توانند شبکه رادیویی ورزش را از موج اف. ام ردیف ۹۲ مگاهرتز بشنوند.

امتیاز شما