امروز چهارشنبه  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای:
کارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای:

سانسور؛ دستور کار رسانه‌های معاند به کارفرمایی رژیم صهیونیستی

مشاهده ۱۵۴
۱۴۰۲/۰۷/۱۹- ۱۰:۵۵
تعداد بازدید:154

مجتبی شجاعی از سانسور شدید رسانه‌ای درباره حقایق جاری در فلسطین اشغالی گفت و بیان کرد: رسانه‌های معاند و ضدانقلاب با کارفرمایی صهیونیست‌ها و بهره‌مندی از ابزارهای خود و در رأس آنها اینترنشنال در حال شکل‌دهی به افکار عمومی هستند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص تلاش برای نجات کارفرما توسط رسانه‌های معاند ضدانقلاب و در سطح آنها اینترنشنال با مجتبی شجاعی کارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.

مجتبی شجاعی با بیان این موضوع که صهیونیست‌ها برای تسلط هر چه بیشتر بر جهان از ابزار قوی و مؤثر رسانه استفاده می‌کنند، گفت: آنها در پوشش اخبار و رویدادهای مهم جهانی نه‌تنها واقعیت را در پس پرده ابهام باقی می‌گذارند؛ بلکه ذهن و فکر مخاطب را هم در سلطه اخباری جعلی و دروغین قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه اسرائیلی‌ها دریچه‌های اطلاعاتی را بسته‌اند، اظهار کرد: هر آنچه در رسانه‌های غربی و در سال‌های اخیر در رسانه‌های ضدانقلاب منتشر می‌شود از فیلتر آنها رد می‌شود. حتی منابع رسمی غربی تمایلی به ارائه اطلاعات دقیق ندارند و آنچه امروز آنها در پی عملیات مقاومت منتشر می‌کنند این است که کشته‌های اسرائیل را قربانی و همه فلسطینی‌های کشته شده را عامل و ظالم نشان دهند و در واقع حقایق را کاملاً وارونه نمایش می‌دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی و رسانه‌ای در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از سانسور شدید رسانه‌ای درباره حقایق جاری در فلسطین اشغالی گفت و بیان کرد: رسانه‌های معاند و ضدانقلاب با کارفرمایی صهیونیست‌ها و بهره‌مندی از ابزارهای خود و در رأس آنها اینترنشنال در حال شکل‌دهی به افکار عمومی هستند.

وی درعین‌حال حقیقت ماجرا در سرزمین‌های اشغالی را غیرقابل‌کتمان دانست و اظهار کرد: اسرائیل به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند خود را قربانی درگیری‌ها نشان دهد و حتی در داخل خاک اسرائیل هم کمتر کسی این موضوع را باور می‌کند. در اروپا هم افکار عمومی‌با مردم غزه بسیار هماهنگ است. حمایت آشکار اروپا از اسرائیل هم می‌تواند اروپا را دچار مشکل کند و موج اعتراضات را گسترش دهد.

شجاعی به بعد میدانی شرایط اشاره کرد و گفت: عملیات اخیر با جنگ‌هایی که قبلاً رخ‌داده بود تفاوت زیادی دارد و این حقیقت را آشکار کرد که اسرائیل از آنچه نشان می‌دهد ضعیف‌تر است. البته رژیم صهیونیستی با حمله هوایی به غزه، جنایت تازه‌ای را رقم زده است و رسانه‌های غربی و ضدانقلاب هم این رژیم را همراهی می‌کنند.

امتیاز شما