امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

تنظیم زمان شبکه امید با «تقویم ماه می»

مشاهده ۳۷۲
۱۴۰۲/۰۹/۰۱- ۰۹:۴۵

فیلم سینمایی «تقویم ماه می» با گویندگی 33 نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این سینمایی در گونه ماجراجویی، خانوادگی و علمی ـ تخیلی محصول روسیه در سال 2022 قرار است از شبکه امید سیما پخش شود.

مدیر دوبله این سینمایی ناهید امیریان است. مهناز آبادیان، زهره اسدی، فاطمه اکبری، آزاده اکبری، رضا الماسی، دانیال الیاسی، آرزو امیربدری، محمد بهاریان، کریم بیانی، علی بیگ محمدی، محمد تنهایی، ارسلان جولایی، سمیه رهنمون، شیرین روستایی، حسین سرآبادانی، لادن سلطان پناه، ابوالفضل شاه بهرامی، مریم شاهرودی، داود شعبانی نصر، پریا شفیعیان، محمد صادقیان، سحر صحامیان، مهسا عرفانی، نغمه عزیزی پور، بهروز علی محمدی، میلاد فتوحی، پویا فهیمی، حسن کاخی، نسرین کوچک خانی، مریم معینیان، ملیکا ملک نیا، مونا همایی پور و ناهید امیریان صداپیشه‌های این اثر بوده اند.

این سینمایی درباره گلِب، پسر بچه‌ی نوجوانی است که بعد از نوشتن تاریخی بر روی سنگ باقی‌مانده از دوران تمدن مایا، به همراه دو دوست دیگرش (یورا و لینا) به گذشته می‌رود. آن‌ها باید به طریقی راه رسیدن به زمان حال را پیدا کنند.

داستان این فیلم که مخاطب کودک و نوجوان دارد، در ژانر ماجراجویی، علمی ـ تخیلی ساخته شده است، و با محوریت سه شخصیت نوجوان که به زمان گذشته باز می‌گردند. فیلم راجع به دوستی، تسلیم نشدن در برابر مشکلات، شجاع بودن و همچنین ترمیم اشتباهات گذشته است. سفر به گذشته ی نوجوانان با تلاش آنها برای تغییر گذشته شان همراه می‌شود اما آنها طی فیلم می فهمند که چنین چیزی حتی با سفر به گذشته ممکن نیست و در واقع به این درک می رسند که زندگی تقلب بردار نیست و تنها راه واقعی در زندگی، درستکاری و پایبندی به اخلاق است. سازندگان این مفاهیم عمیق را در قالب داستانی سرگرم کننده به مخاطب کودک و نوجوان القا می‌کنند و به همین خاطر فیلم می تواند هم مخاطب کودک را سرگرم کند و هم برایش آموزنده باشد.

واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص (مشخص شدن شبکه ی پخش کننده)، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه‌ی امید، برای مخاطبان پخش شود.

امتیاز شما