امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
در «فلسطین الصمود» از شبکه الکوثر؛
در «فلسطین الصمود» از شبکه الکوثر؛

پیش نویس قطعنامه الجزایر و وتوی آمریکا

مشاهده ۱۲۷
۱۴۰۲/۱۲/۰۲- ۱۱:۰۹
تعداد بازدید:127

برنامه «فلسطین الصمود» از شبکه جهانی الکوثر، امشب موضوع «پیش نویس قطعنامه الجزایر، وتوی آمریکا و تقویت مشارکت در جنایات صهیونیست ها» را مورد بررسی و واکاوی قرار می دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ایالات متحده بار دیگر پیش نویس قطعنامه الجزایر را در شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری به دلایل بشردوستانه در نوار غزه بود، را وتو کرد.۱۳ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به این قطعنامه رای مثبت دادند، ایالات متحده با آن مخالفت کرد و فقط بریتانیا رای ممتنع داد.پیش نویس این قطعنامه خواستار «آتش بس فوری به دلایل انسانی بود که باید توسط همه طرف‌ها رعایت می‌شد.»

قطعنامه همچنین طرفین را به آزادی فوری همه اسرا بدون هیچ پیش شرطی ملزم می‌کرد. این قطعنامه اجرای کامل قطعنامه‌های ۲۷۱۲ و ۲۷۲۰ مصوب ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین را نیز اجرایی می‌کرد.

ناظران بر این باورند که وتوی آمریکا چراغ سبز بیشتری به اشغالگران برای ادامه تجاوزات و حملات خونین به رفح و نوار غزه را خواهد داد. با این روند جنایات رژیم صهیونیستی در غزه همچنان ادامه خواهد داشت و این در حالی است که تعداد شهدای غزه به ۳۰ هزار نفر نزدیک می‌شود و تعداد مجروحین نیز نزدیک به ۷۰ هزار نفر است.

برنامه «فلسطین الصمود» یا «مقاومت فلسطین» محصول گروه سیاسی شبکه الکوثر، با حضور کارشناسان مطلع و آگاه، با اجرای میثم ماجد و تهیه کنندگی علی خلیلی هر شب ساعت 19:15 به وقت تهران بر روی آنتن شبکه الکوثر است.

امتیاز شما