امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
«مسائل و حلول» از شبکه الکوثر می‌پردازد؛
«مسائل و حلول» از شبکه الکوثر می‌پردازد؛

تاثیرات جنگ بر کودکان

مشاهده ۱۲۳
۱۴۰۲/۱۲/۰۸- ۱۱:۲۹
تعداد بازدید:123

امروز در برنامه «مسائل و حلول» از شبکه الکوثر موضوع «تاثیرات و مخاطرات جنگ بر کودکان» مورد بررسی و واکاوی قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه تبیین می‌شود که: کودکان آسیب پذیرترین گروه در هنگام بحران‌های انسانی مانند جنگ و بحران‌های طبیعی مثل سیل و زلزله هستند. به غیر از خطرات جانی که هر روز در کشورهای جنگ زده، کودکان را تهدید می‌کند، استرس دائم، افسردگی، کابوس و بسیاری از مسائلی که این کودکان دائما با آن روبرو هستند، سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد و رشدشان را از همه جوانب با بحران رو به رو می‌سازد. چهار بعد جسمی، روحی، شناختی و اجتماعی کودک در جنگ و هنگام مهاجرت های گروهی و سختی‌های ناشی از آن به شدت تحت تاثیر منفی قرار می‌گیرد و...

تشریح مطالب بالا به انضمام طرح موضوعاتی همچون: ترس شدید؛ کابوس های شبانه؛ یادآوری مکرر حادثه به صورت خواب دیدن‌های تکراری؛ بازی‌های تکراری؛ بازسازی صحنه حادثه در ذهن کودک؛ از هم گسیختگی رفتار؛ بروز رفتارهای هیجانی؛ تحریک پذیری؛ بروز رفتار عصبی در واکنش به افراد و اشیا اطراف کودک؛ اجتناب از فکر؛ کرختی روانی و.... مواردی است که توسط کارشناس ثابت برنامه «سید سامی الخضرا» در برنامه «مسائل و حلول» برای مخاطبان و بینندگان عرب زبان شبکه الکوثر مطرح می‌شود.

برنامه «مسائل و حلول» سه شنبه 8 اسفند ساعت 17:00 به وقت تهران، با تهیه کنندگی ایمان صالح، اجرای ربی عساف و محصول گروه اجتماعی بر روی آنتن شبکه الکوثر است.

امتیاز شما