امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

«جشن سپاس» و «فطر سعید» ویژه برنامه های رادیو فرهنگ به مناسبت عید سعید فطر

مشاهده ۷۴
۱۴۰۳/۰۱/۲۱- ۰۷:۱۹

شبکه رادیویی فرهنگ به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر، چهارشنبه ‌‌و‌ پنجشنبه( ۲۲ و ۲۳ فروردین) با ویژه برنامه‌های زنده «جشن سپاس» و «فطر سعید» این عیدبزرگ را گرامی می دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، همزمان با پایان ماه مبارک رمضان و حلول ماه شوال نماز عید سعید فطر امسال نیز همچون سالهای گذشته به امامت رهبر انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای، برگزار می‌شود و شبکه رادیویی فرهنگ به صورت زنده آن را از مصلای امام خمینی(ره) پوشش می دهد.
« جشن سپاس» عنوان ویژه برنامه گروه تاریخ و اندیشه، برنامه ای در قالب مجله ترکیبی است که چهارشنبه ۲۲ فروردین در روز عید سعیدفطر از ساعت ۶ تا ۹ صبح به تهیه کنندگی یلدا احتشامی‌ پخش می‌شود.
در این برنامه ضمن پخش نماز عید فطر تهران به اقامه مقام معظم رهبری و خطبه‌های ایشان از مصلای تهران، به اهمیت حضور در نماز عید فطر پرداخته می‌شود و در ادامه عید فطر در کلام بزرگان، تهیه گزارش مستقیم از محل برگزاری نماز عید فطر مصلای تهران به امامت رهبر انقلاب به منطور انعکاس حال و هوای مصلای توسط علیرضا نوری گزارشگر رادیو فرهنگ، بیان اعمال عید فطر. و پخش می‌شود.
در برنامه «جشن سپاس» کارشناسان درباره اهمیت و جایگاه عیدفطر نزد مسلمانان و اینکه چه اقدامی انجام دهیم تا فضایل اخلاقی در یک ماه کسب شده در ماه‌های دیگر سال حفظ شود و در خصوص نقش خیرین در شادی اجتماعی صحبت می‌کنند. نگاهی به فلسفه عید فطر، آیین‌های برگزاری این جشن در دیگر کشورهای مسلمان ، فطر در شعر شاعران، مروری بر تاثیر فردی و اجتماعی عید فطر از جمله موضوعات این‌ برنامه است. دانیال معنوی و مهری قلع ریز نیز گویندگان برنامه «جشن سپاس» هستند.

فطر سعید رادیوفرهنگ شکرانه سی روز روزه داری
گروه جامعه و کتاب رادیو فرهنگ از روز چهارشنبه بیست و دوم فروردین ماه تا روز جمعه بیست و چهارم فروردین ماه ویژه برنامه «فطر سعید» را به تهیه کنندگی، سردبیری سیدهادی موسوی نژاد و گویندگی سکینه ارجمندی از ساعت ۹ صبح تا ۱۱:۳۰ با موضوع شکرانه و سپاس از توفیق سی روز بندگی روی آنتن می‌برد.

این برنامه با هدف تبیین دستاوردهای ماه مبارک رمضان و اهمیت حفظ آنها تا سال بعد تدارک دیده شده است رویکرد برنامه تفریحی سرگرمی‌بوده و در قالب قطعات نمایشی طنز با حضور هنرمندان رسانه ملی و نیز پرداختن به آیین‌های سنتی عید سعید فطر در فرهنگ مردم ارائه می‌شود این برنامه هر روز با مشارکت یکی از مراکز استاننی از شبکه رادیویی فرهنگ پخش می‌شود که روز چهارشنبه مرکز خوزستان ، پنجشنبه مرکز مهاباد و روز جمعه مرکز آذربایجان شرقی در تهیه و پخش این برنامه با رادیو فرهنگ مشارکت دارند. هنرمندان در قطعات نمایشی عباس محبی منوچهر آذری و علیرضا تابان هستند ، همچنین نوازندگان برنامه حسین احمدی و ایزد کاویانی خواهند بود.

سه شنبه ۲۱ فروردین ماه ساعت ۲۰ برنامه مستند فرهنگ نیز ویژه عید فطر، آداب و رسوم عید سعید فطر در کشورهای مسلمان پخش می‌شود و چهارشنبه ۲۲ فروردین به معرفی آداب و رسوم عید سعید فطر در روستای چهارطاق خمین اختصاص دارد.
رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز بشنوید .

امتیاز شما