امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

نخستین چاپ کتاب «مسافر باغ سیب» در انتشارات سروش

مشاهده ۶۸۶
۱۳۹۹/۱۰/۰۲- ۱۳:۳۱

انتشارات سروش چاپ نخست مجموعه داستان «مسافر باغ سیب» نوشته مریم بصیری را منتشر و روانه بازار کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کتاب «مسافر باغ سیب» مجموعه داستانی با 17 داستان در 186 صفحه است. زنی که سایه نداشت، تبسم آینه، چشم سوم، خیال خاتون، پنجره‌ای رو به خورشید، رؤیا در ابهام، گل‌های وحشی، محبوبة شب، عقیق آبی، خانة پاییزی، آبی‌تر از دریا، و سپیداری نبود، لاله‌های غمگین، مسافر باغ سیب، اکسیر عشق، صدا! تصویر! حرکت! و تا خورشید اسامی این داستان‌ها هستند.

این آثار در سال‌ های گذشته نوشته شده‌ اند. شخصیت اصلی بیشتر داستان‌ها زن هستند که هر کدام به گونه‌ای در شهر و روستا با خودشان و با مشکلات زندگی خصوصی، خانواده‌، رئیس محل کارشان و... درگیرند و مشکل اشتغال، تحصیل، ازدواج و مهاجرت دارند.

مریم بصیری گفت: در جامعه پنجاه درصد اشخاص زن هستند، در هنر و ادبیات هم باید این درصدها تا حدی رعایت شود. اگر رمانی یا فیلمی تمام شخصیت‌هایش زن یا مرد باشد ممکن است مخاطب را جذب نکند. هر چند احتمال دارد در کاری همه شخصیت‌ها به فرض زن باشند، اما اصل ماجرا به یک مرد و موضوعات مربوط به او ارتباط داشته باشد و بالعکس.

شخصیت زن از زیرساخت‌های مهم قالب‌های ادبی و هنری است؛ طوری‌که اگر اثری خالی از نقش زن باشد، معمولاً به مذاق مخاطب خوش نمی‌آید و اثر خسته‌کننده به نظر می‌رسد. به طور مثال فیلم‌ هایی که داستان ضعیفی دارد؛ تنها با حضور فعال زن، نوع پوشش، آرایش و گفتار او و ایجاد رابطه عاطفی بین دو جنس مخالف، برای خود جذابیت ایجاد می‌کند.

در بخشی از داستان می‌خوانیم: نازگل داشت مثل همیشه گل می‌ کاشت و زلف‌ های نسترن را شانه می‌زد. مدتی بود که این کار هر روزش شده بود. از خانه‌ اشان که بیرون می‌ آید کمی‌ بعد با جویبار همراه می‌ شد و صدای آن با احساسش در هم می‌ آمیخت. مانند آب روان با هر پیچ‌ و خم جوی می‌ چرخید و می‌ رفت و چون زمزمه قطرات آب، برای سبزه‌ ها و سنگ‌ ها آواز می‌ خواند. با شبنم روی گل‌ ها حرف می‌ زد و چون سنجاقک‌ ها در میان شبدرها پرواز می‌ کرد، تا اینکه می‌ رسید به باغ همسایه؛ باغی که همیشه آرزوی داشتنش را در سر می‌ پروراند و دلش می‌ خواست یک روز پشت دیوار خانه کوچکشان سبز شود. می‌ رفت پشت دیوار و سرک می‌ کشید تا پدر ترلان سر راهش نباشد. بعد ردیف درخت‌های سیب را می‌ گرفت و یک راست می‌ رفت به طرف اتاق کارشان...

چاپ نخست این اثر در 186 صفحه رقعی، شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 30000 تومان از سوی انتشارات سروش در اختیار علاقه مندان این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌ مندان برای تهیه این کتاب می‌ توانند از طریق فروشگاه با شماره 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس بگیرند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com ، واتساپ به شماره 09301949130 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

تصاویر

امتیاز شما