امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
در حاشیه بازدید از تولید سریال «خه لاتی» تأکید شد
در حاشیه بازدید از تولید سریال «خه لاتی» تأکید شد

ظرفیت بالای استان کردستان در تولید برنامه‌ های فرهنگی

مشاهده ۷۶۱
۱۴۰۰/۰۳/۲۹- ۱۲:۴۸
تعداد بازدید:761

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان با حضور در محل فیلمبرداری سریال «خه لاتی» به ظرفیت خوب این استان در تولید برنامه‌های هنری و فرهنگی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مرادنیا در این بازدید که عبدالملکی، مدیر کل صدا و سیمای استان نیز وی را همراهی می‌کرد، به سختی مشاغل هنری اشاره کرد و گفت: یکی از سخت ترین مشاغل، برنامه سازی است، هرچند که تصور مردم این است که هنرمندان درآمد بالایی دارند، ولی در مقایسه با تلاشی که در این حورزه صورت می‌گیرد، درآمد پایینی دارند. وی همچنین با اشاره به تنوع ویژگی‌های زبانی، قومی، فرهنگی، طبعی و ... استان کردستان افزود: این خطه ظرفیت خوبی در تهیه و تولید برنامه‌های هنری و فرهنگی دارد و ان‌شاءالله زمینه‌ای فراهم شود که هنرمندان بتوانند فعالیت بیشتری داشته باشند. سرکوت محمدی، تهیه کننده و کارگردان سریال «خه لاتی» هم با گلایه از برآوردهای مالی برای کارهای هنری گفت: اگر عشق، علاقه، همراهی و همدلی مجموعه عوامل تولید در کار نبود، این پروژه به سختی تولید می‌شد و انتظار داریم سازمان‌ها و نهادهای استان توجه بیشتری به وضعیت تولید برنامه سازی در استان داشته باشند.

سریال «خه لاتی» به نویسندگی سرکوت محمدی و آزاد پیر خضری (بر اساس طرحی از سرکوت محمدی) از تولیدات سیمای استانی کردستان است که تا به حال بیش از 70 درصد پیشرفت داشته است.  این سریال در ژانر کمدی با بازی هنرمندانی همچون حسین مرادی، آزیتا حسینی، شورش صالحی، چیاکو روشنی، ثریا ابراهیمی و پژمان اصلانی در 15 قسمت تولید می‌شود. موضوع «خه لاتی» درباره شخصی به نام نوزاد که پس از تلاشی 20 روزه موفق به بردن جایزه نفیس مسابقه‌ای رادیویی می‌شود و همین موضوع مقدمات آشتی او با برادرش را با وساطت اهالی روستا فراهم می‌کند. نوزاد برادرش باربد را مسئول تحویل و آوردن جایزه از شهر به روستا می‌کند. پس از تحویل جایزه از صدا و سیما، سفر خانواده باربد به سمت روستا آغاز می‌شود که این موضوع خود آغازگر اتفاقات بسیاری است که در سریال «خه لاتی» به نمایش در می‌آید.

 

 

امتیاز شما