امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

کتاب «زوال هژمونی» وارد بازار نشر شد

مشاهده ۳۱۴
۱۴۰۰/۰۴/۰۸- ۰۹:۱۸

انتشارات سروش چاپ نخست کتاب «زوال هژمونی، ایالات متحده در نیمکرۀ غربی» تألیف توماس اندرواُکیف با ترجمۀ الهه نوری‌ غلام زاده را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کتاب «زوال هژمونی، ایالات متحده در نیمکرۀ غربی» اثر توماس اندرواُکیف، روابط بین ایالات متحده و کشورهای آمریکای لاتین را بررسی می‌کند.

این کتاب با اتکاء بر نظریات مختلف هژمونی، به تشریح عملکرد نظام بین آمریکایی، علل سقوط منطقۀ آزاد تجاریِ قارۀ آمریکا، دلایل شکست طرح مشارکت در زمینۀ انرژی و اقلیم در قارۀ آمریکا، حضور فزایندۀ چین در آمریکای لاتین و کارائیب و همچنین پیشینۀ طرح‌های ابتکاری سیاست خارجی ایالات متحده در دورۀ جرج دبلیو. بوش و باراک‌ اوباما می‌ پردازد. نویسنده با تمرکز بر سیاست خارجی ایالات متحده در دوران ریاست‌ جمهوری بوش و اوباما و پیش از ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به این نتیجه می‌ رسد که اگرچه برخی نظریات همچنان از موضع برتر ایالات متحده در نیمکرۀ غربی سخن می‌ گویند، اما بر مبنای تعاریف استاندارد مکاتب مختلف روابط بین‌الملل، هژمونی ایالات متحده در نیمکرۀ غربی در مقایسه با گذشته کاهش یافته است. این امر به بسیاری از حکومت‌ های آمریکای لاتین اجازه داده است تا اشکال جدیدی از حکمرانی و سیاست‌ های اقتصادی عاری از مداخلات ایالات متحده را تجربه کنند.

چاپ نخست این کتاب در 338 صفحۀ رقعی، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 80000 تومان در انتشارات سروش منتشر شد.

علاقه‌ مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس بگیرند.همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره 09921605119 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

تصاویر

امتیاز شما